Noua Lancia Ypsilon a venit după 13 ani de somn, dar ne-a trezit cu o surpriză plăcută

Noua Lancia Ypsilon a venit după 13 ani de somn, dar ne-a trezit cu o surpriză plăcută

Lancia Ypsilon, primul EV al mărcii, e gata să iasă pe străzi în acest an.

Lancia a fost odată o marcă faimoasă, cu o istorie de peste un secol, dar în ultimii 13 ani a stat pe tușă, fără să scoată nimic nou. Mulți credeau că a murit, dar se pare că doar dormea. Și acum s-a trezit cu chef de viață și de mașini electrice. Prima lor creație e Ypsilon, un model vechi din 2003, pe care l-au transformat într-un EV modern și elegant. Dar nu se opresc aici. Au în plan să readucă la viață și alte modele clasice, într-o variantă electrică.

Lancia spune că noile lor lumini sunt inspirate de mașinile de raliu, ceea ce e cam mult spus, dar nu e chiar fără sens. Atât în față, cât și în spate, lumina are forma literei “Y”, care se vede și ziua. Și ca să fie și mai șic, au dat o mână de vopsea neagră lucioasă pe roți, oglinzi și spoiler.

Ca să țină pasul cu moda, au pus și ei două ecrane pe bord, ca să nu se simtă singuri. Dar au avut grijă să lase și niște butoane fizice, pentru chestiile mai simple, cum ar fi aerul condiționat.

Ecranele au 10,25 inci, și vin cu tot felul de dotări: încărcare wireless, trei porturi USB-C și conectare la telefon prin Android Auto sau Apple CarPlay. Mașina are și un sistem audio de senzație, lumină ambientală și un filtru de aer care te scapă de 99 la sută din mizerii.

Lancia Ypsilon EV 2024 e la fel de puternică ca și Peugeot e-208, adică are 154 de cai putere și un cuplu de 260 de newtoni-metri, ceea ce e destul de bine pentru o mașină mică. Bateria de 51 kWh îi permite să meargă cam 400 de kilometri fără să se oprească la priză. E aceeași baterie pe care o are și Opel e-Corsa.

Mașina are 408x176x144 centimetri, deci e un pic mai lată, dar mai scundă decât cea veche. Și e și mai grea, cu 1.584 de kilograme, din cauza bateriei. Dar bateria se încarcă repede, de la 20 la 80 la sută în 20 de minute, dacă ai un încărcător de curent continuu.

Dacă vechiul Ypsilon se găsea doar în Italia, noul Ypsilon se va vinde în toată Europa, la peste 70 de dealeri. În Belgia și Olanda, va apărea la mijlocul acestui an, iar în Franța și Spania, până la sfârșitul anului. În Germania, va ajunge abia anul viitor.

După Ypsilon, Lancia vrea să-și reînvie și alte modele vechi. Și nu se lasă până nu face toată gama electrică, până în 2028.

Ofertazilei

Urmărește-ne și pe Google News

R.M.

Numele meu este Raul Marian Robert și sunt un pasionat scriitor și jurnalist cu peste 10 ani de experiență în domeniul comunicării online. Am absolvit Facultatea de Litere și Jurnalism și am început să scriu pe diverse platforme online, acoperind o gamă largă de subiecte precum știri, tehnologie, sănătate, afaceri și multe altele. Călătorind în lumea virtuală în căutarea celor mai noi informații, am o abordare unică și intuitivă în analiza și prezentarea informațiilor, reușind să captez esența și importanța evenimentelor și inovațiilor actuale. Misiunea mea este de a informa, educa și inspira cititorii mei, oferindu-le informații relevante și actualizate. Sunt mereu în căutarea celor mai noi tendințe în toate domeniile pe care le acopăr și mă informez în mod constant pentru a aduce cele mai bune și mai utile informații pentru cititorii mei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Care sunt cele mai bogate 4 zodii. Află dacă te numeri printre acestea.

Ce a gustat T-rex înainte să moară? Oamenii de știință au răspunsul!

Opalul – piatra semipretioasa ce „aduna” toate culorile

Controversata carte „The Day After Roswell”

Revelațiile proiectelor secrete ale CIA

Impozitul auto: cum se calculează si cine nu plateste!

Un pilot cu casca Apple Vision Pro. Ce naiba?

Jurnalul adolescentului. Jurnalul de la saisprezece ani.

Nu-ți pune parola asta! O listă cu cele mai uzuale și vulnerabile parole de pe internet!

Petrolul este nesfârșit.

Voyager 1 e stricat și NASA încearcă să-l repare de la o distanță nebună

Aurul divin: semnificatii si utilizari in societatile precolumbiene