Lancia Ypsilon, primul EV al mărcii, e gata să iasă pe străzi în acest an.
Lancia a fost odată o marcă faimoasă, cu o istorie de peste un secol, dar în ultimii 13 ani a stat pe tușă, fără să scoată nimic nou. Mulți credeau că a murit, dar se pare că doar dormea. Și acum s-a trezit cu chef de viață și de mașini electrice. Prima lor creație e Ypsilon, un model vechi din 2003, pe care l-au transformat într-un EV modern și elegant. Dar nu se opresc aici. Au în plan să readucă la viață și alte modele clasice, într-o variantă electrică.
Lancia spune că noile lor lumini sunt inspirate de mașinile de raliu, ceea ce e cam mult spus, dar nu e chiar fără sens. Atât în față, cât și în spate, lumina are forma literei “Y”, care se vede și ziua. Și ca să fie și mai șic, au dat o mână de vopsea neagră lucioasă pe roți, oglinzi și spoiler.
Ca să țină pasul cu moda, au pus și ei două ecrane pe bord, ca să nu se simtă singuri. Dar au avut grijă să lase și niște butoane fizice, pentru chestiile mai simple, cum ar fi aerul condiționat.
Ecranele au 10,25 inci, și vin cu tot felul de dotări: încărcare wireless, trei porturi USB-C și conectare la telefon prin Android Auto sau Apple CarPlay. Mașina are și un sistem audio de senzație, lumină ambientală și un filtru de aer care te scapă de 99 la sută din mizerii.
Lancia Ypsilon EV 2024 e la fel de puternică ca și Peugeot e-208, adică are 154 de cai putere și un cuplu de 260 de newtoni-metri, ceea ce e destul de bine pentru o mașină mică. Bateria de 51 kWh îi permite să meargă cam 400 de kilometri fără să se oprească la priză. E aceeași baterie pe care o are și Opel e-Corsa.
Mașina are 408x176x144 centimetri, deci e un pic mai lată, dar mai scundă decât cea veche. Și e și mai grea, cu 1.584 de kilograme, din cauza bateriei. Dar bateria se încarcă repede, de la 20 la 80 la sută în 20 de minute, dacă ai un încărcător de curent continuu.
Dacă vechiul Ypsilon se găsea doar în Italia, noul Ypsilon se va vinde în toată Europa, la peste 70 de dealeri. În Belgia și Olanda, va apărea la mijlocul acestui an, iar în Franța și Spania, până la sfârșitul anului. În Germania, va ajunge abia anul viitor.
După Ypsilon, Lancia vrea să-și reînvie și alte modele vechi. Și nu se lasă până nu face toată gama electrică, până în 2028.
Urmărește-ne și pe Google News