Remorcile și semiremorcile sunt piese esențiale în activitatea sectorului de transport.
Utilizările și configurațiile lor sunt numeroase și sunt clasificate în funcție de rolul pe care îl joacă pentru a răspunde cât mai bine cerințelor multiple ale generatoarelor de sarcină.
Principala diferență dintre o semiremorcă și o remorcă este că prima este atașată la capul tractorului în față prin intermediul unui „king pin”, care este agățat de o piesă numită „a cincea roată”, axul basculant al tractorului-remorcă. În schimb, remorca este un cărucior simplu care este atașat de camion sau semiremorcă, folosind o piesă cunoscută sub numele de „remorcă”.
Producătorii acordă din ce în ce mai multă atenție materialelor din care sunt fabricate remorcile. Deși acestea trebuie să aibă rezistența necesară pentru a transporta greutăți mari pe distanțe mari sau în sarcini epuizante, tot mai mulți oameni optează pentru componente mai ușoare în structură, precum aluminiu, plastic armat cu fibră de carbon și/sau fibră de sticlă, sau alte materiale adecvate. pentru a proteja sarcina, dar care reduc defecțiunile vehiculului. Această tendință este impusă tocmai ca răspuns la nevoia operatorilor de a transporta mai multă sarcină prin reducerea greutății proprie a remorcii.
Ca și în cazul oricărui vehicul, remorcile și semiremorcile sunt alcătuite dintr-o serie de sisteme, fiecare dintre ele îndeplinind o funcție specifică în cadrul întregului. La aceste mașini fără motor, ceea ce este vital este rezistența structurii, dispunerea osiilor, numărul acestora și sistemul de cuplare la tractor.
Unele dintre aceste sisteme importante sunt osiile. Acestea sunt structuri metalice pe care este montată o remorcă sau semiremorcă. Au, în mod normal, 3 axe duble, care la capete poartă roțile, cu un set de 12 cauciucuri. Menținerea simetriei perfecte a osiilor este importantă deoarece oferă performanțe mai bune, economie de combustibil, viteze mai stabile, uzură mai mică a anvelopelor și o mai bună stabilitate a ansamblului vehiculului tractor și a semiremorcii. Pentru a face acest lucru, este indicat a se face verificarea alinierii axelor la fiecare 30.000 de kilometri sau ori de câte ori suspensia necesită întreținere. Piesele care sunt asociate axelor sunt următoarele: jante, anvelope, știfturi de roți, cleme, capace de praf, butuci de roți, rulmenți, distanțiere de roți, garnituri și capace de butuc.
În ceea ce privește utilizarea dată acestora, există de obicei o diferențiere. Utilizarea remorcilor abundă de obicei în transportul pe distanțe scurte, în timp ce semiremorcile sunt folosite pentru călătorii mai lungi. Trebuie avut în vedere că, la achiziționarea unei remorci rulate este foarte important să aveți documentația în regulă deoarece, are documentația independentă de camion.
Urmărește-ne și pe Google News