documenta 14 in kassel 2017

La Documenta 14, care a avut loc la Kassel în 2017.

Săptămâna trecută, am scris despre Expoziția de Artă Contemporană Documenta la cea de-a 14-a ediție, recent deschisă, care se desfășoară o dată la cinci ani în orașul universitar Kassel din Germania. Despre această manifestare culturală nu s-a scris prea mult la noi, însă acum Documenta a fost marcată de „Panteonul Cărților”, o lucrare monumentală tridimensională realizată de artista argentiniană Marta Minujin. Aceasta este compusă din 100.000 de exemplare selectate din 170 de titluri de cărți care au fost interzise de-a lungul secolelor de autorități religioase și politice.

Documenta 14 in Kassel
Documenta 14 in Kassel

Lucrarea artistei Marta Minujin a fost prezentată ca o premieră mondială și acest lucru a făcut ca ediția din acest an a Documentei să fie atât de mediatizată. Cu toate acestea, această operă nu este chiar un proiect original sau o premieră, deoarece Minujin a mai creat o operă similară acum 34 de ani, după înfrângerea juntei militare din Argentina, un templu construit din cărți, pentru a denunța cenzura impusă de dictatură.

În Kassel, colecția de cărți va continua pe întreaga durată a Documenta 14, care își va închide porțile pe 17 septembrie, după care cărțile vor fi distribuite publicului și monumentul va fi demontat. Să spunem că expoziția din Kassel a găzduit și alte proiecte interesante, chiar dacă opera Martei Minujin a luat prima poziție în manifestare. La Documenta 14, artistul irakian de origine kurdă Hiwa K. a creat o expoziție care include tevi din ceramică, intitulată „Atunci când noi expirăm”, care descrie experiențele sale de viață trăite după ce a fugit pe jos din nordul Irakului în anii 1990.

„A mers pe jos și a traversat Turcia, apoi a petrecut o perioadă în orașul Patras din Grecia, unde a locuit în astfel de tevi din ceramică utilizate pentru canalizare”, a explicat curatorul polonez Adam Szymczyk. Pe de altă parte, Hiwa K consideră că „expoziția lui reprezintă o reflectare amplă a sărăciei, capitalismului și a ceea ce se întâmplă atunci când o persoană nu mai are o casă”.

„Criza refugiaților este un produs al capitalismului recent”, a declarat artistul irakian Hiwa K. Acesta nu a avut cuvinte bune pentru sistemul capitalist și a subliniat faptul că este interesant să poată prezenta aceste lucruri la Kassel, un oraș care găzduiește o industrie importantă de armament. Inițiativa lui Hiwa K de a evidenția problemele societății a fost însă rapid cenzurată. Ce-ar fi dacă cineva ar construi un „Panteon al ideilor cenzurate”?

La Documenta 14, artistul irakian Hiwa K a creat o expozitie care include tevi din ceramica intitulata „Cand noi expiram”. Expozitia descrie experiențele sale de viață după ce a fugit din nordul Irakului pe jos în anii 1990. Artistul vede această expoziție ca o reflecție amplă a sărăciei, capitalismului și a ceea ce se întâmplă atunci când o persoană nu mai are o casă. De asemenea, el a declarat că criza refugiaților este un rezultat al capitalismului recent și a criticat industria de armament din Kassel.

Antonio Vega Macotela, un artist mexican, a expus o masinarie intitulată „Laminorul sângelui”, care permite vizitatorilor să acționeze o roată pentru a produce atât monede metalice cât și monede digitale numite „bitcoin”. Hiwa K a încercat să transforme expoziția sa într-un spațiu de cazare Airbnb, dar autoritățile locale au refuzat propunerea din motive de „sănătate și siguranță publică”. Doar 13 studenți care au contribuit la decorarea cilindrilor au primit aprobarea să petreacă o noapte în tevile din ceramica pe durata expoziției.

Antonio Vega Macotela a declarat ca instalatia sa reprezinta o aducere aminte a laminoarelor utilizate in Mexic si Bolivia pentru a fabrica monede, prin intermediul muncii sclavilor si a animalelor. „Aceasta masinarie este diferita, desigur, deoarece energia nu este furnizata de animale sau sclavi, ci de vizitatorii care vin la Documenta 14”, a afirmat artistul mexican. Desigur, oamenii din zilele noastre nu mai sunt sclavii negri din plantatii, cum erau in trecut, ci sunt doar sclavii anonimi ai sistemului economic global actual, ceea ce ne face sa privim viitorul cu alte ochi.

Ofertazilei

Urmărește-ne și pe Google News

R.M.

Numele meu este Raul Marian Robert și sunt un pasionat scriitor și jurnalist cu peste 10 ani de experiență în domeniul comunicării online. Am absolvit Facultatea de Litere și Jurnalism și am început să scriu pe diverse platforme online, acoperind o gamă largă de subiecte precum știri, tehnologie, sănătate, afaceri și multe altele. Călătorind în lumea virtuală în căutarea celor mai noi informații, am o abordare unică și intuitivă în analiza și prezentarea informațiilor, reușind să captez esența și importanța evenimentelor și inovațiilor actuale. Misiunea mea este de a informa, educa și inspira cititorii mei, oferindu-le informații relevante și actualizate. Sunt mereu în căutarea celor mai noi tendințe în toate domeniile pe care le acopăr și mă informez în mod constant pentru a aduce cele mai bune și mai utile informații pentru cititorii mei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vrei să vezi cum e să cazi din spațiu? O firmă de explorare spațială a filmat totul

Descoperă Costume de Halloween Unice – Idei Originale pentru Sezonul 2023

Ce înseamnă cand visezi serpi? Visând serpi, descoperi puterea ta interioară!

Google rămâne regele internetului

O planetă mai mare ca Pământul, dar poate locuibilă, găsită la o aruncătură de băț

Care sunt cele 7 continente ale lumii? Cum se numesc acestea

Cara Brookins: Călătoria extraordinară a unei mame care a folosit tutoriale de pe YouTube pentru a-și construi casa de vis

Adevărul despre AI și alegeri: Ce face OpenAI pentru a preveni manipularea.

Misterul particulei Amaterasu: De unde vine și ce înseamnă?

Aitana Lopez, modelul de fitness care nu există, dar face bani grei pe Instagram

YouTube și TikTok, drogurile preferate ale adolescenților Americani.

Prajitura cu nuci – Reteta delicioasa si usor de preparat