Producătorii de vehicule încep, de asemenea, să realizeze că mulți șoferi consideră că este incomod sau periculos să fie nevoiți să controleze fiecare lucru prin intermediul sistemelor cu ecran tactil.
De asemenea, producătorii de autovehicule încep să accepte că utilizarea fără minte a sistemelor de infotainment cu ecran tactil reprezintă un pericol pentru siguranța rutieră, ceea ce, desigur, a necesitat un feedback negativ din partea clienților, nu o modificare a reglementărilor sau o trezire a propriului simț al responsabilității. În prezent, din compilația realizată de Slate reiese clar că mulți șoferi preferă butoanele pentru cel puțin unele funcții și, în ciuda încercărilor anterioare ale directorilor din industria auto de a ignora îngrijorările legate de siguranța ecranelor lor tactile, aceștia nu mai pot ignora protestele clienților.
Ca exemplu, ziarul citează eliminarea treptată de către Porsche a designului cu ecran tactil al sedanului de lux Cayenne: deși cel mai recent design prezintă în continuare un panou central, șoferii nu mai trebuie să sufere cu controlul climatizării bazat pe infotainment. În plus, alți producători auto, precum Hyundai și Nissan, susțin, de asemenea, revenirea parțială a butoanelor și a comutatoarelor, iar compania mamă a Porsche, Volkswagen, a confirmat toamna trecută că se va concentra pe ușurința utilizării în viitor, aducând înapoi comenzile fizice cu butoane pe volan ca un prim pas.
Ecranul tactil este bun, dar nu pentru orice
Nebunia ecranelor tactile din ultimul deceniu a fost un semn spectaculos al estompării liniei dintre producătorii de automobile și companiile de tehnologie, iar o mare parte din ea a fost reprezentată de maimuțăreala celor de la Tesla, unde până și ștergătoarele de parbriz trebuiau să fie controlate prin intermediul unor sisteme de infotainment uriașe, asemănătoare unor tablete. Problema evidentă cu acest lucru, însă, este că este prea greoi pentru a gestiona funcțiile de bază, fiind în același timp și prea deranjant pentru șoferi. Este greu de înțeles de ce, dacă toată lumea consideră acum că este periculos să butonezi un telefon în timp ce conduci, nu este periculos să te joci cu un dispozitiv precum un iPad.
Spre deosebire de butoanele fizice, ecranele tactile nu oferă feedback prin atingere, ceea ce înseamnă că nu poți căuta pe ele în timp ce șoferul ține ochii pe drum. Pe lângă consumatori, jurnaliștii din domeniul auto au evidențiat această problemă de ani de zile: în toamna anului trecut am relatat despre un test realizat de o revistă suedeză de specialitate care a arătat că comenzile unui Volvo din 2005, cu comenzile fizice, erau mult mai eficiente decât cele ale unui automobil cu ecran tactil.
Urmărește-ne și pe Google News