Apple Vision Pro, casca de realitate mixtă, va fi lansată în curând. Dispozitivul va costa o avere și deja au apărut niște zvonuri neplăcute. Se pare că nu va avea aplicații de la servicii importante de streaming ca YouTube și Spotify, pentru că niciuna dintre ele nu vrea să facă o aplicație nativă pentru sistemul de operare al dispozitivului.
Nu demult, s-a aflat că aplicația Netflix nu va merge pe căștile Apple Vision Pro, care vor fi disponibile în curând, iar acum Bloomberg spune că nici YouTube și Spotify nu vor face aplicații pentru dispozitivul de realitate augmentată. Niciunul dintre cele două servicii nu va face o aplicație pentru VisionOS, iar versiunile existente pentru iPad nu vor fi activate pe casca de 3.500 de dolari. Asta nu înseamnă că serviciile nu se pot folosi deloc, dar vor trebui să fie accesate prin browser, ceea ce înseamnă, clar, o experiență de utilizare diferită.
De exemplu, funcții ca vizualizarea offline vor fi pierdute, doar aplicațiile dedicate le oferă. Vision Pro se poate precomanda deja și va începe să fie livrat pe 2 februarie. De altfel, YouTube are o aplicație dedicată pentru căștile virtuale Meta Quest, dar Spotify nu a făcut niciodată aplicații pentru dispozitivele de realitate virtuală. Aplicațiile Meta, ca Facebook, Instagram și WhatsApp, sunt, de asemenea, excluse din Vision Pro. Totuși, Meta nu a anunțat încă niciun plan pentru o cască de realitate mixtă, așa că ar putea să facă o aplicație dedicată pentru VisionOS.
Într-un fel, poți să le înțelegi pe aceste companii, pentru că e vorba de un dispozitiv de 3500 de dolari. E puțin probabil ca prea mulți oameni să îl cumpere, așa că șefii serviciilor de streaming s-ar putea să creadă că e o pierdere de bani și resurse să facă aplicații dedicate.
Urmărește-ne și pe Google News