Platforma de streaming Spotify a anunțat rezultatele financiare pentru trimestrul trecut și a impresionat cu cifrele sale. Serviciul a reușit să atragă 28 de milioane de utilizatori activi în plus în ultimele trei luni, depășind prognozele și stabilind un nou record de 600 de milioane pentru compania din Suedia.
Spotify a avut venituri totale de 3,7 miliarde de euro în 2023, cu 16% mai mult decât în 2022. Profitul operațional a scăzut la minus 75 de milioane de euro, dar compania are motive de mândrie, deoarece veniturile din publicitate au ajuns la un nivel maxim de 501 milioane de euro.
Din cei 602 milioane de utilizatori activi, 236 de milioane sunt abonați premium. Ceilalți se mulțumesc cu versiunea gratuită a site-ului și trebuie să suporte reclamele și să renunțe la funcții ca shuffle și downloadul de muzică pentru ascultare offline.
Astfel, numărul clienților plătitori a crescut cu 15%, de la 205 milioane în T4 2022. Raportul financiar mai arată că Spotify a cunoscut o creștere constantă de la an la an în toate regiunile, cu o performanță deosebită în America Latină.
Conform datelor proprii ale operatorului, 225 de milioane de persoane au folosit Spotify Wrapped, un sumar personal de final de an al preferințelor muzicale ale unui utilizator. Pentru primul trimestru al anului 2024, se estimează că baza de utilizatori va crește la 618 milioane, iar numărul de clienți plătitori va urca cu 3 milioane.
Urmărește-ne și pe Google News