NASA a făcut echipă cu Lockheed Martin, un gigant al apărării, pentru a face un avion nou cu reacție supersonică. Avionul X-59 Quests, făcut împreună din 2016 și numit “noul Concorde”, a fost arătat de NASA într-o demonstrație scurtă.
Avionul futurist promite că poate zbura peste viteza sunetului fără boom sonic, și că poate ajunge la o viteză de 1.500 km/h. Desigur, avionul nu e complet tăcut, dar testele au arătat că boom-ul sonic puternic e redus la nivelul unei uși de mașină închise. În plus, avionul nu are geamuri în față, și piloții văd drumul prin niște camere foarte clare.
Proiectul vrea să-i convingă pe politicieni să schimbe regulile care interzic zborurile comerciale supersonice.
De când a dispărut Concorde, avioanele de pasageri nu mai pot zbura peste viteza sunetului, ceea ce le face să zboare mai mult și să consume mai mult combustibil. Dar Concorde putea să facă drumul de la Londra la New York atât de repede, încât ajungea mai devreme decât pleca, din cauza diferenței de oră, acum zeci de ani. Dar zgomotul făcut de avioanele supersonice era prea mare deasupra orașelor.
Se zice că avionul are 30 de metri lungime și 9 metri lățime și că are un nas de 11,5 metri lungime în față, care încearcă să facă mai liniștită trecerea peste viteza sunetului, schimbând undele de șoc.
Directorul adjunct al NASA, Pamela Melroy, care a fost astronaut înainte, a spus la eveniment că a avut dubii la început despre avion, mai ales că nu are parbriz în față. Dar acum crede că avionul ar putea schimba designul avioanelor și că tehnologia camerei, care ia locul parbrizului, ar putea fi folosită și la alte aparate.
După demonstrație, NASA va începe să testeze avionul deasupra orașelor, dar nu se știe încă când va fi gata un avion comercial supersonic de pasageri cu această tehnologie.
Urmărește-ne și pe Google News