Azi vreau să vă vorbesc despre o veste care m-a lăsat fără cuvinte. Se pare că WhatsApp, aplicația de mesagerie pe care o folosim cu toții, se pregătește să ne bage reclame pe gât. Da, ați auzit bine, reclame pe WhatsApp!
Asta a confirmat chiar șeful WhatsApp, Will Cathcart, într-un interviu acordat unei publicații din Brazilia. Dar nu vă faceți griji, nu o să vă apară reclame între mesajele cu prietenii, familia sau amanta. Nu, nu, WhatsApp are mai mult bun simț decât atât. Reclamele o să fie doar în paginile de status și în canalele pe care le urmăriți.
Cathcart a zis că nu e un model de afaceri potrivit să pună reclame în căsuța de mesaje, pentru că oamenii nu vor să vadă reclame când își deschid WhatsApp. Păi, și ce vor să vadă, domnule Cathcart? Reclame când își deschid statusurile sau canalele? Nu cred că e o diferență prea mare.
El a mai zis că canalele ar putea fi cu abonament plătit, sau exclusiv pentru membrii plătiți, sau că proprietarii ar putea să-și facă reclamă la canalul lor. Adică, dacă vrei să scapi de reclame, trebuie să plătești. Sau să te uiți la reclamele altora. Ce logică e asta?
WhatsApp nu e prima dată când se gândește să ne bage reclame. În 2018, Meta, compania mamă a WhatsApp, a anunțat că vrea să pună reclame pe pagina de stare a platformei. Dar a renunțat la idee în 2020, probabil pentru că și-a dat seama că nu e o strategie prea populară. Nici măcar cofondatorul WhatsApp, Brian Acton, nu a fost de acord cu asta.
El a spus într-un interviu pentru Forbes că a vândut confidențialitatea utilizatorilor pentru un profit mai mare. Și că trăiește cu asta în fiecare zi. Săracul de el, ce greu îi e cu milioanele de dolari pe care le-a primit de la Meta.
Cathcart nu a spus când o să înceapă să ne bage reclame pe WhatsApp, sau cum o să se asigure că nu o să ne enerveze. Nici nu e clar ce date o să folosească pentru a ne direcționa reclamele, având în vedere că mesajele pe WhatsApp sunt criptate. Oare o să ne citească statusurile, o să ne asculte apelurile, o să ne urmărească locația?
Eu zic să ne pregătim de o invazie de reclame pe WhatsApp, și să ne gândim dacă merită să folosim o aplicație care ne vinde ca pe niște produse. Voi ce părere aveți? Aștept comentariile voastre.
Urmărește-ne și pe Google News