Se pare că fantoma liniilor verzi bântuie din nou universul Samsung, de data aceasta pe ecranele seriei Galaxy S21. “Problema liniei verzi”, cum a fost botezată, se manifestă printr-o linie verticală subțire de un verde strident, care se strecoară pe ecran și poate tulbura experiența utilizatorului. Se zvonește că modelele Galaxy S21 Ultra și S21 FE sunt cele mai predispuse la această neplăcere.
Utilizatorii afectați au raportat apariția liniei verzi ca pe un capriciu al destinului, în timp ce alții pun problema pe seama actualizărilor de software sau a utilizării excesive, precum maratoanele de gaming. Un utilizator de pe Twitter a menționat că a dat de această linie imediat după o actualizare software pe Galaxy S21 FE, iar altcineva a pomenit de patch-ul din aprilie pe Galaxy S21 Ultra (model SMG998B).
Cauza exactă a acestei dungi verzi rămâne un mister. Deși ar putea fi vorba de o simplă eroare de software, care se rezolvă cu o repornire sau resetare, persistența problemei sugerează că ar putea fi ceva mai serios, poate o defecțiune hardware.
Dar ce anume provoacă această problemă? Se bănuiește că vinovat ar putea fi conectorul de afișare sau cablul flexibil, care leagă ecranul de placa de bază. Orice slăbiciune sau deteriorare a acestora ar putea să creeze haos pe display.
Deși ar fi tentant să dăm vina pe actualizările de software, o privire aruncată pe rețelele sociale arată că această problemă nu e o noutate pentru Samsung. Multe dintre cazurile raportate anterior au fost legate și ele de actualizări.
Teoria momentului este că actualizările de software, în combinație cu factorii de mediu, ar putea genera destulă căldură (mai ales la telefoanele cu chipset Exynos) pentru a agrava o defecțiune hardware preexistentă. Se zvonește că această căldură ar putea slăbi adezivul care ține componentele ecranului laolaltă, ducând la apariția liniei verzi. Totuși, această ipoteză nu convinge pe deplin, având în vedere că și gaming-ul produce căldură, dar nu e adesea asociat cu această problemă.
Samsung nu a confirmat oficial această problemă, dar în trecut a oferit reparații și înlocuiri pentru situații similare la seria Galaxy S20. Dacă vă confruntați cu această problemă pe un dispozitiv Galaxy, cel mai bine ar fi să documentați totul cu fotografii sau videoclipuri și să luați legătura cu serviciul de asistență Samsung. Într-o lume ideală, ar trebui să fie o simplă formalitate.
Urmărește-ne și pe Google News