Samsung este unul dintre cei mai mari producători de televizoare din lume, dar din 2015 nu mai vinde televizoare cu panouri OLED. De atunci, producătorul sud-coreean se bazează pe propriile soluții QLED, care sunt mult mai apropiate de modelele LCD în ceea ce privește calitatea și costurile de producție. În plus, producătorul își dezvoltă rapid propria tehnologie microLED, care îl aduce la nivelul panourilor organice în ceea ce privește calitatea imaginii, dar este incredibil de costisitor de produs, existând în prezent doar soluții pentru diagonale mai mari.
Samsung adoptă o atitudine de așteptare, acordând timp propriei sale tehnologii microLED să se maturizeze, și caută să reintre în segmentul premium cu televizoare OLED. Deoarece compania nu produce ea însăși panouri organice, apelează la LG pentru a obține ajutor în producerea acestora.
Potrivit Reuters, Samsung și LG au încheiat recent un acord în baza căruia cea din urmă îi va furniza primei două milioane de ecrane OLED high-end de 77 și 83 de inci în 2024, alte trei milioane în 2025 și cinci milioane în 2026.
În cazul în care cineva nu știe, LG deține 50% din piața televizoarelor OLED, iar Sony 26%, dar ceea ce este interesant este că și japonezii cumpără panourile pentru televizoarele lor de la LG.
Este posibil ca Samsung să își schimbe atât de drastic strategia de afaceri pentru că producătorii chinezi o presează să concureze acerb în cadrul industriei LCD. Pe de altă parte, este posibil ca faptul că rezultatele companiei din primul trimestru au fost puțin dezamăgitoare să fi contribuit la această decizie.
Urmărește-ne și pe Google News