Directorul general al unei companii de comerț electronic a făcut un anunț important: a înlocuit cea mai mare parte a personalului său de servicii pentru clienți cu chatbots. El crede că apariția inteligenței artificiale a făcut ca joburile de tip copy-paste să fie de domeniul trecutului.
„Acest tip de locuri de muncă a dispărut în proporție de 100%”, a declarat Suumit Shah, CEO al companiei Duukan, cu sediul în India, într-un interviu acordat Washington Post. Shah se referea la angajații de la serviciul clienți care, în mare parte, copiază și lipesc răspunsuri. Cu toate acestea, el și-a clarificat comentariul spunând că nu toți lucrătorii din serviciile de relații cu clienții ar trebui să se teamă că vor fi înlocuiți.
„Pentru mine, nu a fost o decizie dificilă să-mi înlocuiesc întreaga echipă cu un robot, „care” este de o sută de ori mai inteligent, mai prompt și mă costă de o sută de ori mai puțin decât plăteam serviciul clienți”, a adăugat el. Shah a ținut prima pagină a ziarelor în iulie, când a anunțat prin Twitter că a concediat 90% din personalul său de la serviciul clienți și l-a înlocuit cu un chatbot care, potrivit lui, a fost mai performant decât acesta.
„A trebuit să concediem 90 la sută din echipa noastră de asistență din cauza chatbotului AI. Greu? Da. Este necesar? Absolut”, a scris Shah în postarea sa, care de atunci a fost vizualizată de peste 2,7 milioane de persoane pe platformă.
Postarea sa a stârnit reacții vehemente pe X (fostul Twitter) și pe Reddit – un utilizator răspunzând cu postarea „Cum să nu anunți disponibilizările?”. Un alt utilizator a scris: „Nu faceți nicio greșeală. Echipa de asistență de aici a fost concediată pentru că afacerile sunt în scădere și finanțarea a secat. Nu din cauza MI”.
Concedierile au avut loc în luna septembrie a anului trecut și, ca urmare, 23 dintre cei 26 de membri ai echipei de asistență și-au pierdut locul de muncă. Shah a adăugat că, după disponibilizări, bugetul de asistență pentru clienți a fost redus la 100 de dolari pe lună. Deși regretă că a început o conversație pe Twitter despre disponibilizări, el rămâne ferm în poziția sa.
Inteligența artificială ne ia locurile de muncă. În timp, toată lumea o va face. Nu vom fi doar noi. Poate că sunt prea direct pentru a pune asta pe Twitter,
a spus el.
CEO-ul a declarat că veniturile companiei au crescut din iulie. „Echipa noastră de servicii pentru clienți este mai slabă acum, dar mult mai eficientă. În ceea ce privește bugetul, să spunem doar că am realocat aceste resurse pentru a impulsiona inovația și extinderea”, a adăugat el.
Apariția inteligenței artificiale tulbură, de asemenea, echilibrul pieței forței de muncă la noi în țară.
Urmărește-ne și pe Google News