Așteptările sunt în creștere odată cu apropierea lansării primului vehicul născut din colaborarea dintre Huawei și BAIC. Parteneriatul promite să aducă o revoluție în segmentul mașinilor electrice premium din China, prin introducerea unui sedan executiv de clasă, care va fi dezvăluit la prestigiosul Salon Auto de la Beijing în luna aprilie. Acest eveniment, care revine după o pauză forțată în 2022 cauzată de pandemia COVID-19, este așteptat cu nerăbdare de entuziaștii auto.
BAIC se laudă cu o tradiție îndelungată în industria auto, iar expertiza tehnologică a Huawei în domeniul conectivității, funcțiilor inteligente și software-ului avansat, plus soluțiile lor inovatoare pentru propulsia electrică, promit să redefinească experiența de condus a unui EV. Desigur, aceasta este o afirmație îndrăzneață, dar una obișnuită în rândul producătorilor la lansarea unui nou model.
Se zvonește că noul brand, care ar putea purta numele “Xiangjie”, alege un joc de cuvinte intrigant – “Xiang” sugerează plăcerea sau savurarea, iar “Jie” evocă ideea de imperiu sau lux. Împreună, aceste cuvinte pot transmite mesajul “Savurați noua eră” sau chiar “Savurați luxul”.


Modelul care va marca debutul, numit temporar Jie Pai (sau X4), este un sedan executiv destinat să cucerească piața premium. Cu un preț estimat între 300.000 și 500.000 RMB (aproximativ 38.900 – 64.810 euro), acest atractiv EV este proiectat să concureze cu mărcile de lux consacrate. Rapoartele preliminare vorbesc despre un interior generos și un design futurist, îmbogățit cu funcții inteligente dezvoltate de Huawei.
BAIC BluePark, divizia de vehicule electrice a BAIC, a anunțat că ambițiile mărcii Xiangjie nu se opresc la granițele Chinei. Compania are planuri mari de expansiune, vizând construirea unei rețele de distribuție și servicii în Europa și Asia până în 2024, demonstrând astfel aspirațiile sale globale. Este posibil ca, odată cu intrarea pe piața europeană, marca să fie redenumită STELATO.
Planurile îndrăznețe de producție ale parteneriatului au stârnit un interes crescut în industrie. Cu o capacitate de producție anuală de 300.000 de vehicule și obiective de vânzări de peste 10.000 de unități pe lună pentru primul model, această inițiativă are potențialul de a schimba fața segmentului vehiculelor electrice premium, dacă își va îndeplini promisiunile.
Huawei nu se limitează la a furniza doar componente tehnologice avansate; modelul său de parteneriat “Zhixuan” implică o colaborare strânsă cu BAIC în procesul de dezvoltare. Această abordare a dat roade în trecut, cum ar fi cazul modelului Arcfox α-S, echipat cu tehnologia Huawei Inside. Cu lansarea noului brand, se așteaptă ca această integrare tehnologică să atingă noi niveluri de excelență.


Urmărește-ne și pe Google News