Cu al cui „geamăn” artificial ai vrea să vorbești? Cu Elon Musk? Cu Einstein? Datorită character.ai, acest lucru este posibil.
Cel mai nou îndrăgit de pe scena inteligenței artificiale este un startup fondat în 2021 și care are doar 30 de angajați. Dar fondatorii au venit cu ceva care va atrage milioane de utilizatori – și mai ales milioane de dolari de la investitori – ca un magnet. Deja, baza sa de utilizatori crește mai repede decât atunci când ChatGPT a fost deschis publicului de către OpenAI, relatează Axios, citând datele Similarweb.
Aplicația Character.ai a debutat recent în App Store de la Apple și în Google Play pentru Android și a depășit deja două milioane de descărcări în prima săptămână. Serviciul este dominat de utilizarea mobilă, în timp ce ChatGPT rămâne, deocamdată, în principal o aplicație web. Potrivit Similarweb, character.ai este, de asemenea, puternic pe web, utilizatorii rămânând în medie de trei până la cinci ori mai mult timp pe acest serviciu decât pe ChatGPT. Un purtător de cuvânt al character.ai a declarat pentru Axios că timpul mediu petrecut în aplicație este de peste 29 de minute. Acest lucru este comparabil cu atractivitatea serviciilor web, cum ar fi Instagram.
Îl vreți pe Elon Musk? Poftiți…
Dar character.ai nu face mai mult decât ChatGPT, ci doar adaugă stil la carnea ieftină. Iar „stil” aici este înțeles la propriu (în timp ce „ieftin” este poate un pic exagerat). Dacă vreți să discutați cu o inteligență artificială generativă care vorbește ca Madonna, sau poate să strigați la Elon Musk, iată șansa dvs.
Character.ai a fost fondată de doi foști ingineri de la Google. Noam Shazeer a petrecut mai mult de 20 de ani în cadrul companiei. Daniel De Freitas este un „veteran” de doi ani: a lucrat timp de patru ani la Microsoft, în echipa care a dezvoltat Bing, și apoi timp de cinci ani la Google, unde a fost aproape de foc, consolidând proiectul Google Brain. Potrivit Axios, ambii au părăsit gigantul de căutare pentru că au considerat că ritmul de dezvoltare a inteligenței artificiale a Google este lent.
În forma actuală, serviciul lor este mai degrabă o glumă decât o idee viabilă din punct de vedere comercial (e adevărat, oamenii sunt dispuși să plătească averi pentru cele mai uimitoare inutilități): ce rost are să vorbești cu versiuni fictive ale unor persoane, vii sau decedate? Modelul adună datele necesare din părți ale internetului disponibile în mod gratuit, cum ar fi ChatGPT.
Oricine poate crea orice personaj. Bineînțeles, acestea vor avea prea puțin de-a face cu realitatea: cine ar putea cunoaște vocea lui Shakespeare sau a lui Napoleon sau Lenin (deși se întâmplă să existe înregistrări audio ale acestora din urmă disponibile online, de exemplu aici). Ceea ce obținem este un produs al imaginației: o versiune imaginară a modului în care acești oameni ar vorbi cu noi, relatează Axios.
Totuși, este amuzant atunci când nu asistentul este cel care se ocupă de redactarea formală, ci Elon Musk, care este instruit să scrie briefingul zilnic pentru subalterni. De asemenea, puteți genera discuții personale, „one-on-one” și de grup. În acest din urmă caz, puteți pune la aceeași masă oameni care nu ar fi respirat niciodată în viața lor același aer în aceeași cameră. Există și tabuuri: aplicația nu permite utilizatorului să dezvolte o relație romantică sau chiar erotică cu personajul creat.
Marea întrebare: unde sunt banii?
Start-up-ul este impresionant. Combinarea utilității percepute-reale a ChatGPT cu funcția sa distractivă ar putea chiar să facă din character.ai un succes. Cu siguranță este foarte popular în acest moment. Este posibil să aibă de trei ori mai mulți utilizatori decât Google Bard (conform Similarweb), dar numai o zecime din numărul de utilizatori ai ChatGPT. Utilitatea sa este foarte îndoielnică: este promovat ca fiind o superinteligență personalizată, dar atrage imediat atenția utilizatorului asupra faptului că ceea ce spun personajele este doar un text inventat. În plus, utilizarea de persoane reale rămâne o zonă gri din punct de vedere juridic.
Dacă serviciul are un flux de venituri, acesta este probabil neglijabil în comparație cu costul de dezvoltare, în ciuda faptului că există deja o versiune premium, c.ai+, pentru 9,99 dolari pe lună. Dar banii vin din partea investitorilor: cel mai recent, în martie, 150 de milioane de dolari de la un consorțiu condus de Andreessen Horowitz, care a acordat startup-ului statutul de unicorn. Aceștia sunt în mod clar încrezători în viitorul acestei întreprinderi.
Urmărește-ne și pe Google News