Xiaomi, cunoscută în principal pentru telefoanele și alte dispozitive inteligente, a anunțat prima sa mașină electrică, SU7. Deși nu a avut loc încă o lansare oficială pentru presă, imagini ale mașinii Xiaomi au fost publicate de către autoritatea de reglementare a guvernului chinez, împreună cu informații tehnice.
SU7 ar putea fi un jucător interesant și de succes pe piața vehiculelor electrice. Acesta va fi fabricat de Beijing Automotive Industry Holding Co (BAIC), o întreprindere chineză de stat, iar această colaborare reprezintă o mișcare strategică importantă pentru Xiaomi, care poate profita de experiența BAIC în domeniul producției de vehicule.
Designul modelului SU7 seamănă cu cel al modelului Tesla Model S, cu un ampatament de aproape trei metri și o formă de cupă. Lungimea totală a mașinii electrice planificate este, de asemenea, similară cu cea a marelui Tesla, de aproape cinci metri, mizând pe fascinația pieței chineze de automobile noi pentru sedanurile de lux cu ampatament lung.
Xiaomi va fi disponibil în versiuni cu un singur motor(single motor BJ7000MBEVR2), cu tracțiune spate, cu aproximativ 295 de cai putere, și în versiuni cu două motoare(dual motor BJ7000MBEVA1), cu tracțiune integrală, cu 663 de cai putere. Pachetele de baterii vor fi, de asemenea, diferite între cele două versiuni, versiunea de top fiind dotată cu o baterie de nichel mangan și cobalt (NMC), iar versiunea cu preț mai mic cu o baterie de litiu-fosfat de fier (LFP). Sistemul electric de 800 de volți al vârfului de gamă SU7 va oferi timpi de încărcare extrem de scurți, iar unele modele vor avea și un senzor lidar în partea superioară, indicând funcții avansate de asistență a șoferului.
Mișcarea Xiaomi reprezintă o provocare serioasă pentru Tesla lui Elon Musk, care, deși este lider de piață în SUA, se confruntă cu o concurență tot mai mare din partea producătorilor asiatici din China.
Până în prezent, doar analiștii chinezi bine informați au oferit estimări privind prețul, inclusiv Ming-Chi Kuo de la TF International Securities, care a estimat prețul așteptat la sub 300.000 de yuani (38000 euro), iar opinia experților presupune un preț de 32.000 euro, vizând nivelul de preț al Tesla în China.
Kuo a declarat că 50-60.000 de SU7 ar putea fi fabricate în 2024, deși fondatorul Xiaomi, Lei Jun, estimase anterior un lot de 100.000 de unități.
Ambițiile Xiaomi merg dincolo de o singură mașină electrică de lux. Se așteaptă ca primul model să ruleze un software auto dezvoltat de companie, care ar putea fi integrat în ecosistemul de gadgeturi și servicii Xiaomi. Cu toate acestea, nu se știe încă în ce măsură va avea loc această integrare. Există, de asemenea, multă incertitudine cu privire la faptul dacă mașina în sine va fi sau nu comercializată în afara Chinei.
Xiaomi nu este prima companie tehnologică care intră în domeniul mașinilor electrice. În 2020, Sony a făcut și ea senzație când a prezentat conceptul său de mașină cu autopilot Mission S. Oricât de impresionant ar fi fost designul mașinii Sony, acesta a fost menit să fie doar o dovadă de concept, dar Xiaomi SU7 ar putea intra efectiv în producție odată ce va fi aprobat de autoritățile chineze.
Deși brandul este cunoscut în întreaga lume pentru produsele sale de valoare pentru bani, deocamdată, SU7 de înaltă clasă ar putea fi vehiculul perfect pentru a poziționa Xiaomi mai sus pe piață, iar eventualul său succes ar putea încuraja alte companii de tehnologie să intre în spațiul de producție de vehicule.
Urmărește-ne și pe Google News