Uniunea Europeană a decis că, după 2035, mașinile noi alimentate cu motorină și benzină convenționale nu vor mai putea fi vândute decât dacă vor funcționa cu combustibili sintetici. Comisia Europeană a început deja să lucreze la reglementarea noului combustibil.
Combustibilii sintetici nu sunt o invenție nouă, fiind produși în Germania în urmă cu mai bine de 100 de ani, însă termenul a devenit cu adevărat cunoscut abia în ultimul an. Porsche lucrează deja la demararea unei fabrici de carburanți sintetici, cu un obiectiv de 55 de milioane de litri pe an până în 2024 și 550 de milioane de litri până în 2026.
Benzina și motorina sunt produse din țiței, dar structura lor chimică de bază este alcătuită din atomi de hidrogen și de carbon. Aceste hidrocarburi pot fi produse și cu ajutorul hidrogenului extras din apă și al carbonului din aer. Acest proces necesită multă energie, dar această energie poate proveni și din surse regenerabile, cum ar fi energia eoliană sau solară. Deoarece procesul elimină carbonul din atmosferă, acesta ajută la compensarea emisiilor provenite de la motoarele care ard efectiv combustibilul.
În prezent, producerea combustibililor sintetici este mult mai costisitoare decât cea a combustibililor pe bază de petrol, dar aceste costuri pot fi în mod evident reduse pe măsură ce tehnologia se dezvoltă. În cazul în care capacitatea de energie eoliană și solară crește în acest ritm, componenta energetică a costurilor de producție a combustibilului va deveni din ce în ce mai puțin dominantă, iar combustibilul astfel produs ar putea servi chiar ca un fel de stocare a energiei.
E-combustibil este un combustibil sintetic dezvoltat de Audi pentru a fi utilizat în automobile. E-combustibil este, în esență, un combustibil izooctanic lichid și este considerat neutru din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon. Combustibilul nu conține sulf și benzen. În prezent, este produs din biomasă prin intermediul unui proces în două etape. În prima etapă, se produce izobutenă gazoasă (C4H8), iar în a doua etapă se adaugă hidrogen suplimentar pentru a o transforma în izooctan (C8H18).
Urmărește-ne și pe Google News