Ce este Combustibil sintetic(E-combustibil).UE vrea mașini alimentate cu benzină sintetică

Ce este Combustibil sintetic(E-combustibil).UE vrea mașini alimentate cu benzină sintetică

Uniunea Europeană a decis că, după 2035, mașinile noi alimentate cu motorină și benzină convenționale nu vor mai putea fi vândute decât dacă vor funcționa cu combustibili sintetici. Comisia Europeană a început deja să lucreze la reglementarea noului combustibil.

Combustibilii sintetici nu sunt o invenție nouă, fiind produși în Germania în urmă cu mai bine de 100 de ani, însă termenul a devenit cu adevărat cunoscut abia în ultimul an. Porsche lucrează deja la demararea unei fabrici de carburanți sintetici, cu un obiectiv de 55 de milioane de litri pe an până în 2024 și 550 de milioane de litri până în 2026.

Benzina și motorina sunt produse din țiței, dar structura lor chimică de bază este alcătuită din atomi de hidrogen și de carbon. Aceste hidrocarburi pot fi produse și cu ajutorul hidrogenului extras din apă și al carbonului din aer. Acest proces necesită multă energie, dar această energie poate proveni și din surse regenerabile, cum ar fi energia eoliană sau solară. Deoarece procesul elimină carbonul din atmosferă, acesta ajută la compensarea emisiilor provenite de la motoarele care ard efectiv combustibilul.

În prezent, producerea combustibililor sintetici este mult mai costisitoare decât cea a combustibililor pe bază de petrol, dar aceste costuri pot fi în mod evident reduse pe măsură ce tehnologia se dezvoltă. În cazul în care capacitatea de energie eoliană și solară crește în acest ritm, componenta energetică a costurilor de producție a combustibilului va deveni din ce în ce mai puțin dominantă, iar combustibilul astfel produs ar putea servi chiar ca un fel de stocare a energiei.

E-combustibil este un combustibil sintetic dezvoltat de Audi pentru a fi utilizat în automobile. E-combustibil este, în esență, un combustibil izooctanic lichid și este considerat neutru din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon. Combustibilul nu conține sulf și benzen. În prezent, este produs din biomasă prin intermediul unui proces în două etape. În prima etapă, se produce izobutenă gazoasă (C4H8), iar în a doua etapă se adaugă hidrogen suplimentar pentru a o transforma în izooctan (C8H18).

Ofertazilei

Urmărește-ne și pe Google News

R.M.

Numele meu este Raul Marian Robert și sunt un pasionat scriitor și jurnalist cu peste 10 ani de experiență în domeniul comunicării online. Am absolvit Facultatea de Litere și Jurnalism și am început să scriu pe diverse platforme online, acoperind o gamă largă de subiecte precum știri, tehnologie, sănătate, afaceri și multe altele. Călătorind în lumea virtuală în căutarea celor mai noi informații, am o abordare unică și intuitivă în analiza și prezentarea informațiilor, reușind să captez esența și importanța evenimentelor și inovațiilor actuale. Misiunea mea este de a informa, educa și inspira cititorii mei, oferindu-le informații relevante și actualizate. Sunt mereu în căutarea celor mai noi tendințe în toate domeniile pe care le acopăr și mă informez în mod constant pentru a aduce cele mai bune și mai utile informații pentru cititorii mei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ce este gripa aviara? – Explicatia a numeroaselor amenintari

Lupii de la Cernobîl au o abilitate uimitoare după dezastrul nuclear

Misterul firului de păianjen

Remorcile și semiremorcile sunt piese esențiale în activitatea sectorului de transport.

O altă greșeală la Boeing: Găuri găurite în locuri nepotrivite.

Tartă cu prune: rețetă delicioasă și ușor de făcut

Ce este Dexametazona?

De unde vin OZN-urile? – O investigație exhaustivă

Știința adevăratului sunet al stelelor?

Tort Dobos – Rețetă delicioasă pentru un desert savuros

Potrivit inteligenței artificiale a Google, sclavia nu este un lucru atât de rău.

Cum să bei suc fără să te împrumuți la bancă!