Black Friday este o tradiție importată din SUA, care ne promite reduceri fabuloase la tot felul de produse, de la electronice și electrocasnice, până la haine și cosmetice. Dar nu mai este vorba de o singură zi, ci de o perioadă întreagă de oferte, care începe cu mult înainte de 1 noiembrie și se prelungește până aproape de Crăciun. Dar oare ce ne dorim să cumpărăm? Și de unde? Un studiu recent ne dă câteva răspunsuri.
Potrivit unui sondaj realizat de MKOR, o companie de cercetare de piață, 6 din 10 români vor să profite de reducerile din 2023, 3 se mai gândesc și doar 1 din 10 spune pas. Cei mai dornici de cumpărături sunt tinerii sub 40 de ani, femeile, cei cu venituri medii, părinții cu copii mici și cei fără copii. Majoritatea își fac o listă de cumpărături cu 2-3 săptămâni înainte de Black Friday, dar unii se lasă tentați de produse care nu erau pe lista lor. Cei mai impulsivi sunt cei din generația Z și cei fără copii.
Din cauza situației economice nesigure, românii sunt mai atenți la bugetul de cumpărături. Cei mai mulți se bazează pe banii pe care îi au în cont, dar 1 din 5 apelează la rate sau alte soluții financiare.
Ce produse ne atrag cel mai mult?
- Ei bine, 51% dintre români vor să cumpere electronice și electrocasnice,
- 48% vor să cumpere articole de modă (haine, încălțăminte și accesorii),
- 27% vor să cumpere echipamente IT,
- 26% vor să cumpere produse cosmetice și de igienă personală
- 19% vor să cumpere alte produse necesare pentru casă.
De ce ne dorim aceste produse?
- 57% dintre cei chestionați vor să profite de reduceri, pur și simplu,
- 56% aleg produse pe care le voiau de mult timp, dar au așteptat să vină Black Friday.
- 36% sunt mereu în căutare de reduceri, nu doar de Black Friday,
- iar 29% se gândesc deja la cadourile de Crăciun și vor să le cumpere din timp.
Când vine vorba de cumpărături, românii preferă să le facă online, de pe rețelele de socializare sau de pe aplicațiile magazinelor online. Dar nu ignoră nici reclamele de la televizor, care îi inspiră pe o treime dintre ei.


Urmărește-ne și pe Google News