Samsung se gândește să înlocuiască Google ca motor de căutare implicit în telefoanele și tabletele sale. Dacă acest lucru s-ar întâmpla, nu numai că ar afecta afacerile, dar ar însemna și o pierdere uriașă de prestigiu pentru gigantul motorului de căutare.
Potrivit unui articol din The New York Times, în martie, la sediul Google din Mountain View s-a aflat că coreenii se uită la motorul de căutare al Microsoft, Bing. Google deține peste nouăzeci la sută din cota de piață, în timp ce Bing are mai puțin de trei procente la nivel global, dar în ultimele luni, încorporarea soluțiilor bazate pe inteligența artificială pare să fi pus serviciul disprețuit anterior într-o poziție competitivă. Și, deși Microsoft este deocamdată precaută, CEO-ul Satya Nadella vorbind doar despre miliardele de dolari pe care le-ar putea costa câteva procente din partea marelui său rival, vedem acum noi dovezi că bătălia dintre motoarele de căutare a început în sfârșit.
Faptul că Samsung ia în considerare utilizarea Bing în loc de Google atunci când dispozitivele lor sunt pornite pentru prima dată ar putea fi deosebit de îngrijorător pentru Google, deoarece majoritatea proprietarilor de dispozitive nu le place să se joace cu setările telefonului lor. Presupunerea este că, dacă Bing este browserul implicit de pornire atunci când se face o căutare, mulți oameni îl vor păstra așa. Desigur, unii ar putea susține că Google este popular nu în primul rând pentru că este implicit în iOS și Android, ci pentru că este un produs excelent – și ar fi greu de contestat acest lucru. În același timp, se spune că gigantul de căutare plătește Samsung trei miliarde de dolari pe an și Apple douăzeci de miliarde de dolari pentru ca motorul lor de căutare să se lanseze primul pe dispozitivele Galaxy și pe iPhone-uri. Jurnalistul de la Times a afirmat, pe baza corespondenței interne a Google, că posibilitatea de a pierde acest contract a provocat „panică” în cadrul companiei.
În timp ce recrutează o echipă în Mountain View pentru a convinge Samsung, o sută șaizeci dintre angajații săi lucrează pentru a face ca motorul lor de căutare să facă ceea ce face Bing. Proiectul, numit „Magi”, are ca scop să facă Google mai personalizat, să facă experiența de căutare mai mult ca o conversație între oameni, fără a compromite un flux de venituri esențial pentru companie – reclamele care însoțesc rezultatele. În acest sens, ne putem aștepta la anunțuri în luna mai, la conferința anuală a dezvoltatorilor Google, dar se pare că acestea vor fi anuntate încet, mai întâi doar în Statele Unite, și chiar acolo vor permite doar unui număr limitat de utilizatori să încerce noile funcții.
Urmărește-ne și pe Google News