Producătorul a intrat pe o piață cu căștile sale de 3.500 de dolari, unde căștile reprezintă în prezent majoritatea vânzărilor la aproximativ 300-500 de dolari, dar dispozitivul Apple este la un cu totul alt nivel, din toate punctele de vedere.
Apple a dezvăluit mult așteptata sa cască, Apple Vision Pro, care va costa puțin peste 16.000 RON anul viitor, în cadrul unei conferințe pentru dezvoltatori care începe luni. Cei care au încercat dispozitivul până acum au spus aproape în unanimitate că este foarte bun. Și având în vedere că produsele Apple de primă generație sunt urmate rapid de actualizări și modificări care îmbunătățesc spectaculos versiunea inițială, nu mai este mult până când ne putem aștepta la și mai mult. În cazul hardware-ului, este destul de rar ca o viziune completă asupra unui produs să străpungă imediat barierele lanțurilor de aprovizionare și de fabricație.
În acest sens, analiza TechCrunch subliniază că, deși Apple Vision Pro costă 3.500 de dolari, ar fi surprinzător dacă Apple ar face bani direct din vânzările primei serii. Echipată cu procesoare noi, 12 camere, un sistem lidar, două duzini de senzori, șase microfoane și toate celelalte, casca pare ușor supra-proiectată și nu numai că a fost primită destul de slab de către investitorii Apple, dar nici utilizatorii nu înnebunesc în masă la sosirea noii game de headset. Vision Pro nu este un produs de masă și nici nu are încă aplicații cuprinzătoare.
Vision Pro de la Apple costă de două-trei ori mai mult decât vârful de gamă actual Meta Quest Pro (1000 de dolari) sau HTC VIVE Pro 2 (1500 de dolari), ca să nu mai vorbim de dispozitive mult mai ieftine care costă câteva sute de dolari. Cu toate acestea, mulți analiști nu văd nimic de pierdut pentru Apple în această configurație: dacă realitatea augmentată va înlocui într-adevăr smartphone-urile în timp, compania va deschide drumul spre noua eră cu Vision Pro, dar dacă tehnologia se va dovedi a fi o fundătură, aceasta nu va face decât să consolideze dominația smartphone-ului ca principal dispozitiv de consum.
Acesta ar fi echivalentul AR al primei generații de iPod
Intrarea Apple pe piață este în mod evident cea mai mare provocare pentru Meta, deși lansarea noului produs a evitat în mod ciudat termenul de acum defunct metaverse, pentru care Meta-Facebook și-a schimbat recent numele. Deși Apple va rămâne pentru moment mult în urmă în ceea ce privește volumul livrărilor, nu este nevoie ca Apple să domine un segment de piață pentru a deveni principalul jucător. În cazul smartphone-urilor, de exemplu, iPhone, cu o cotă de aproximativ 20% în ceea ce privește vânzările de unități, reprezintă, de unul singur, 80% din profiturile globale.
Potrivit articolului, start-up-urile care se pare că vor beneficia de noul produs al Apple sunt cele care au dorit să creeze aplicații disruptive în domeniul realității virtuale, dar care nu au reușit încă. Însă Apple Vision Pro, despre care se spune că se află în dezvoltare de zece ani și este susținut de peste 5.000 de brevete proprii, le oferă acum o platformă de neegalat. După cum susține TechCrunch, iPod a devenit un mare succes nu pentru că nu puteai pune mii de MP3-uri pe un player înainte, ci pentru că a rezolvat problema cumpărării de muzică digitală și a inventat genul podcast.
Documentul amintește că Apple are un istoric de lansare a unor „produse ușor pe jumătate pregătite” care s-au dovedit a fi o mișcare isteață în retrospectivă, deoarece compania se pricepe foarte bine la crearea de ecosisteme. Pe lângă Vision Pro, care inspiră prin hardware, Apple a lansat și visionOS, un sistem de operare complet nou și o nouă paradigmă de interacțiune, care, potrivit articolului, va fi suficient pentru a-i face pe dezvoltatorii de statup să se gândească: dacă au avut înainte o idee pentru o aplicație sau un produs în acest domeniu, acum au toate condițiile pentru a începe cu adevărat să o construiască.
Urmărește-ne și pe Google News