Cel mai mare lanț de fast-food din lume a devenit mai mare decât McDonald’s – cunoscut pentru băuturile sale de 65pennys, dar probabil că nu ați auzit de el.
MCDONALD’S și-a pierdut titlul de cel mai mare lanț de fast-food din lume după ce o companie puțin cunoscută a preluat conducerea, relatează The Sun.
În doar trei ani, Mixue Ice Cream and Tea din China și-a mai mult decât dublat numărul de puncte de vânzare, având acum mai multe unități decât Starbucks sau McDonald’s.
Până la sfârșitul anului 2024, Mixue avea 45.000 de puncte de vânzare în Asia și Australia, în timp ce McDonald’s avea peste 43.000 și Starbucks 40.576.
Popularitatea Mixue a crescut vertiginos pe măsură ce cumpărătorii au căutat alternative mai ieftine în urma crizei economice din China și a prăbușirii pieței imobiliare. Compania își vinde ceaiurile cu bule și înghețatele la un preț mediu de doar 65 pence. Gama sa include o varietate de ceaiuri cu bule, un cornet de înghețată și limonadă, aceasta din urmă făcând din Mixue cel mai mare cumpărător de limonadă din China. Oaspeții sunt întâmpinați la fiecare magazin de mascota companiei, Snow King, un om de zăpadă adorabil, iar melodia proprie Mixue este difuzată în permanență.
Una dintre cheile succesului său este simplitatea: magazine de culoare roșu aprins și o gamă de produse relativ limitată. În plus, mascota Snow King a devenit foarte populară în rândul tinerilor consumatori.
În prezent, Mixue operează în alte 11 țări pe lângă China, inclusiv Thailanda și Singapore, dar compania spune că nu intenționează să își încetinească expansiunea. Conform documentelor IPO (oferta publică inițială), compania cu sediul în Zhengzhou intenționează să se extindă și mai mult la nivel internațional, deși 90% din magazinele sale sunt încă situate în China.
Sistemul de franciză
Cel mai mare lanț de ceai cu bule, ceai cu gheață și înghețată din China funcționează în sistem de franciză, adică nu administrează propriile magazine, ci prin intermediul partenerilor. Principala sursă de venit a companiei nu provine direct din magazinele sale, ci din furnizarea de produse lactate, cafea și siropuri la prețuri mai mici decât media din industrie, precum și de utilaje către francizații săi. Acest lucru le-a redus costurile de achiziție cu aproximativ 20%, permițându-le să își ofere produsele consumatorilor la un preț mai mic.
Acțiuni
Luni, acțiunile companiei au crescut cu peste 40% în ziua debutului său la Bursa din Hong Kong. Mixue a vândut 17 milioane de acțiuni la prețul de 202,5 HK$ (aproximativ 20,59 lire sterline) bucata.
Investitorii au cumpărat cu entuziasm, deoarece interesul pentru piața ceaiului cu bule este din nou în creștere, a declarat Longdley Zephirin, analist la The Zephirin Group. IPO-ul a strâns 444 de milioane de dolari (352 de milioane de lire sterline), cea mai mare listare a anului în Hong Kong.
Acțiunile au crescut cu aproape 30% în primele tranzacții, evaluând Mixue la peste 10 miliarde de dolari (7,9 miliarde de lire sterline).
Potrivit lui Ernan Cui, analist la Gavekal Dragonomics, cu sediul la Beijing, succesul Mixue se datorează în principal faptului că oamenii caută din ce în ce mai mult produse ieftine.
Strategia deliberată de extindere a companiei a jucat, de asemenea, un rol-cheie, sporindu-și prezența în orașele mai mici, unde a câștigat o popularitate uriașă, în loc să se concentreze pe centrele metropolitane.
Povestea Mixue a început în 1997, când Zhang Hongchao și-a deschis primul magazin în provincia Henan din China, unde a început să vândă „shaved ice”, un desert făcut din gheață fin rasă sau răzuită, adesea aromată cu siropuri îndulcite, fructe, lapte condensat sau alte topping-uri.


Urmărește-ne și pe Google News