BYD îl întrece pe Tesla, chiar dacă acesta a stabilit un nou record

BYD îl întrece pe Tesla, chiar dacă acesta a stabilit un nou record

Tesla a avut un trimestru foarte bun în ultimele trei luni ale anului 2023, livrând 494.989 de mașini electrice (dintre care 461.538 au fost Model 3 și Y). A reușit să își atingă ținta proprie și să îi surprindă pe analiști cu rezultatele sale. Dar nu a fost suficient să îl depășească pe rivalul său chinez BYD, care a livrat 526.409 mașini (majoritatea pe piața internă), cu sprijinul lui Warren Buffett.

Ce înseamnă asta? Înseamnă că oamenii vor mașini electrice mai accesibile. Tesla a avut parte de reduceri de preț la sfârșitul anului, dar tot nu a reușit să își îndeplinească obiectivul ambițios al lui Elon Musk de 2 milioane de mașini pe an. A ajuns la 1,85 milioane, chiar dacă a avut de înfruntat probleme de producție în trimestrul al treilea. Pe parcursul întregului an, Tesla a fost totuși lider, deoarece aproape 1,4 milioane din cele 3,02 milioane de mașini ale BYD au fost hibride plug-in.

Analiștii spun că BYD are o strategie bună de a-și reduce prețurile, dar asta le afectează profitabilitatea la ambele companii. Ei cred că BYD are încredere în viitor și speră să își mărească mult cota de piață și reputația. Ei mai spun că Tesla a făcut mult mai bine decât alți producători auto din SUA: nici Rivian, nici Ford, nici GM nu au reușit să îi mulțumească pe investitori, așa că au fost mai precauți în privința mașinilor electrice.

Bineînțeles, Tesla nu are numai motive de bucurie: peste 2 milioane de mașini au fost chemate înapoi pentru a fi actualizate din cauza Autopilotului, care nu este sigur. Consumer Reports spune că testele lor arată că șoferii nu sunt atenți la drum când folosesc sistemul. În SUA, schimbările la subvențiile guvernamentale ar putea să îi afecteze pe unii clienți, așa că Tesla ar putea să mai scadă prețurile.

Dar există o țară unde Tesla se simte ca acasă: Norvegia. Acolo, chiar dacă a avut de-a face cu greve, Tesla a dominat piața pentru al treilea an la rând. În 2023, 82,4 la sută din mașinile vândute în Norvegia au fost electrice, iar Tesla are deja o cotă de piață de 20 la sută.

Ofertazilei

Urmărește-ne și pe Google News

R.M.

Numele meu este Raul Marian Robert și sunt un pasionat scriitor și jurnalist cu peste 10 ani de experiență în domeniul comunicării online. Am absolvit Facultatea de Litere și Jurnalism și am început să scriu pe diverse platforme online, acoperind o gamă largă de subiecte precum știri, tehnologie, sănătate, afaceri și multe altele. Călătorind în lumea virtuală în căutarea celor mai noi informații, am o abordare unică și intuitivă în analiza și prezentarea informațiilor, reușind să captez esența și importanța evenimentelor și inovațiilor actuale. Misiunea mea este de a informa, educa și inspira cititorii mei, oferindu-le informații relevante și actualizate. Sunt mereu în căutarea celor mai noi tendințe în toate domeniile pe care le acopăr și mă informez în mod constant pentru a aduce cele mai bune și mai utile informații pentru cititorii mei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Meta bate toate recordurile: cum a ajuns la valori istorice în 2024

Temu, gigantul comerțului electronic, își dublează veniturile și domină piața

Cum a ajuns Perplexity AI să valoreze 520 de milioane de dolari cu ajutorul lui Jeff Bezos și NVIDIA

Mai ieftin decât AliExpress: Site-ul chinezesc TEMU câștigă popularitate în România.

Tabletele, pe cale de dispariție. Ce s-a întâmplat cu ele?

Cum ne afectează decizia Arabiei Saudite de a vinde petrol mai ieftin?

Microsoft dă lovitura cu abonamentul de inteligență artificială.

UE propune extra garantie de 12 luni pentru produsele reparate.

SUA vrea să ia de la Binance peste 4 miliarde de dolari

Cum să obții un împrumut rapid online în România. Avantaje si dezavantaje.

O afacere de milioane de dolari s-a transformat într-un eșec uriaș pentru NFT

Recesiune in 2023. Vine criza sau putem scapa la mustata.