Piața tabletelor a avut un an groaznic anul trecut, atât de rău încât livrările au ajuns la cel mai mic nivel din ultimul deceniu. De aici, nu mai e cale de întoarcere.
Nici măcar sezonul sărbătorilor de anul trecut nu a salvat piața tabletelor, care a scăzut dramatic tot anul, conform raportului IDC, care tocmai a fost publicat.
Potrivit estimării preliminare a cercetătorului de piață american, în ultimul trimestru al anului 2023 s-au livrat doar 36,8 milioane de dispozitive, cu 17,4% mai puțin față de anul anterior. Ultima dată când s-a văzut o scădere atât de mare în ultima perioadă a anului a fost în 2016.
Situația pentru 2023 în ansamblu nu e mai roz, ba dimpotrivă… Anul trecut, rezultatele preliminare arată că producătorii au livrat 128,5 milioane de tablete la nivel global, cu 20,5% mai puțin față de anul 2022, care nici el nu a fost prea strălucit. Ultima dată când piața a vândut atât de puține dispozitive a fost în 2011, adică la începutul erei acestei categorii de produse.
Livrări de tablete (milioane de unități)
2023/Q4 | 2022/Q4 | Schimbare | |
---|---|---|---|
Apple | 14,9 | 21,1 | -29,3% |
Samsung | 7,3 | 7,8 | -6,6% |
Huawei | 2,8 | 2,3 | 21,2% |
Lenovo | 2,6 | 2,3 | 12,9% |
Xiaomi | 1,6 | 1,2 | 35,0% |
Altele | 7,6 | 9,8 | -22,7% |
Total | 36,8 | 44,6 | -17,4% |
2023 | 2022 | Schimbare | |
Apple | 48,5 | 60,5 | -19,8% |
Samsung | 26,2 | 30,4 | -13,9% |
Lenovo | 9,3 | 11,6 | -19,7% |
Huawei | 8,7 | 9,1 | -4,0% |
Amazon | 5,5 | 16,0 | -65,9% |
Altele | 30,3 | 34,1 | -11,1% |
Total | 128,5 | 161,6 | -20,5% |
În ceea ce îi privește pe cei mai mari producători, majoritatea au avut scăderi în linie cu media pieței sau chiar mai mari. Apple continuă să domine piața din ce în ce mai mică, dar Samsung, pe locul doi, a reușit să se apropie puțin. Amazon, care abia a intrat în top 5 în clasamentul anual, a pierdut două treimi din vânzări, iar cifrele cele mai recente arată că nu are mari șanse pentru acest an. Compania americană este depășită de un trio de companii chinezești, cu Huawei în frunte, care îi urmăresc pe cei doi lideri.
În ceea ce privește perspectivele pentru acest an, experții IDC sunt optimiști cu rezerve, dar raportul spune, de asemenea, că “dacă economia nu se îmbunătățește semnificativ, și consumatorii cheltuiesc pe alte lucruri decât electronice de consum, tabletele s-ar putea să nu fie foarte sus pe lista de priorități”. Deocamdată, acest tip de produs nu poate profita nici de explozia inteligenței artificiale, care ajunge mai întâi la smartphone-uri și PC-uri.
Urmărește-ne și pe Google News