Dacă la un moment dat în viitor vei observa o mică pată pe marginea ecranului iPhone-ului tău, pe care nu o poți îndepărta în ciuda faptului că încerci să o freci cu aproape orice, s-ar putea să nu fie din cauză că l-ai scăpat sau l-ai lovit și a provocat daune permanente. În schimb, este posibil să fi observat din greșeală unul dintre cele două mici coduri de bare pe care Apple le-a ascuns în mod deliberat pe marginea ecranului telefonului.
Codurile QR în miniatură – a căror existență a fost dezvăluită într-un articol recent – sunt gravate în sticla care protejează ecranul iPhone-ului în timpul procesului de fabricație și sunt atât de mici încât sunt aproape invizibile cu ochiul liber. Unul dintre ele necesită în mod specific un dispozitiv special pentru a fi citit, dar celălalt este atât de mic încât are doar diametrul vârfului unui creion și este de obicei ascuns undeva în marginea neagră din jurul ecranului, de-a lungul marginii.
Cu toate acestea, codurile gravate pe spatele geamului nu fac parte dintr-o conspirație globală – cel puțin conform explicației oficiale -, ci se presupune că sunt pur și simplu acolo pentru a permite Apple să urmărească traseul componentelor individuale și, în cazul unei probleme, să depisteze de unde au fost furnizate sau unde și când au fost instalate și utilizate – identificând astfel sursa oricăror probleme în masă.
Coduri similare sunt folosite de aproape toți producătorii, dar aceștia folosesc adesea autocolante simple în acest scop, ceea ce nu este o opțiune pentru ecranele smartphone-urilor moderne – care nu au aproape nicio parte unde un astfel de autocolant poate fi lipit cu ușurință – și astfel se folosește metoda de gravură. „Apple a urmărit o serie de componente ale iPhone de ceva timp, iar acum a extins acest lucru la sticlă folosind coduri de bare microscopice”, explică Kyle Wiens, expert la iFixit, explicând descoperirea. Wiens spune că „puține companii ar fi atât de obsesiv concentrate” și pe acest aspect, dar atenția Apple se extinde chiar și la urmărirea acestor componente.
Compania face acest lucru cu un motiv, desigur: se aprovizionează cu piesele în cauză de la mai mulți furnizori, iar dacă poate urmări traseul fiecărei display și, în cazul unei reclamații, poate spune exact unde și când a fost fabricată sau instalată o piesă, își poate trage la răspundere furnizorii și producătorii și poate elimina cauzele care ar fi putut duce la o problemă în masă în cazul iPhone-urilor.
Urmărește-ne și pe Google News