akinaiut

China a realizat imposibilul

Chinezii au construit un drum de 500 de kilometri de asfalt în deșertul de nisip Takla-Makan. Deșertul de nisip Takla-Makan este situat în Asia Centrală, în vestul Chinei.

akinaiut

Se întinde pe 270.000 de kilometri pătrați, de trei ori mai mare decât suprafața Ungariei. Lungimea sa maximă este de 1.000 de kilometri, iar lățimea sa ajunge pe alocuri la 400 de kilometri.

În principiu, o astfel de zonă aridă și dezolantă nu se pretează la mare lucru, dar chinezii își pot permite să nu cunoască cuvântul „imposibil”. Legendarul Drum al Mătăsii obișnuia să treacă de-a lungul marginilor nordice și sudice ale Takla-Makanului, iar din această idee a fost inspirată Drumul Deșertului Tarim, care a fost creată în 1995.

Chinezii au avut mult de lucru


Chinezii au avut de lucru, deoarece temperaturile din regiune (relativ aproape de masele de aer rece din Siberia) pot coborî până la -20 grade Celsius pe timp de iarnă, iar vara sunt frecvente temperaturi de până la 40 de grade Celsius.

În ciuda acestui fapt, ei au reușit să creeze un drum principal asfaltat, mărginit de tufișuri și iarbă, ceea ce reprezintă un adevărat miracol al ingeniozității umane. Takla-Macanon se întinde de la nord la sud, pe o lungime totală de puțin peste 500 de kilometri.

Conducând de-a lungul drumului, aproape că nu observi că treci cu viteză în mijlocul unui deșert de nisip mort, între dune înalte de până la 20 de metri. Vegetația luxuriantă nu numai că are rolul de a-i „distra” pe participanții la trafic, dar și de a lega parțial nisipul, astfel încât acesta să nu acopere drumul cu două benzi.

Un videoclip scurt despre drumul deșertului

Traseul destul de drept (cu o ruptură bruscă în treimea superioară) a fost folosit inițial pentru transportul de petrol, dar apoi a fost deschis traficului de pasageri. Asfaltul este întărit cu geotextil armat cu fibre, ceea ce este deosebit de avantajos pe solurile nisipoase.

Există, desigur, furtuni periodice, care nu deranjează camioanele cu petrol, dar cu siguranță deranjează mașinile. Astfel, drumul principal Tarim necesită o curățare constantă, dar zona verde de 70 de metri lățime creată în 2005 a ajutat la gestionarea situației.

Ofertazilei

Urmărește-ne și pe Google News

R.M.

Numele meu este Raul Marian Robert și sunt un pasionat scriitor și jurnalist cu peste 10 ani de experiență în domeniul comunicării online. Am absolvit Facultatea de Litere și Jurnalism și am început să scriu pe diverse platforme online, acoperind o gamă largă de subiecte precum știri, tehnologie, sănătate, afaceri și multe altele. Călătorind în lumea virtuală în căutarea celor mai noi informații, am o abordare unică și intuitivă în analiza și prezentarea informațiilor, reușind să captez esența și importanța evenimentelor și inovațiilor actuale. Misiunea mea este de a informa, educa și inspira cititorii mei, oferindu-le informații relevante și actualizate. Sunt mereu în căutarea celor mai noi tendințe în toate domeniile pe care le acopăr și mă informez în mod constant pentru a aduce cele mai bune și mai utile informații pentru cititorii mei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Microsoft, dată în judecată și ea pentru că a furat cărți pentru AI

Cine este Irina Stoica?

WhatsApp ne ia ochii cu reclame!

Samsung primește comenzi pentru mai multe ecrane OLED pentru modelele iPhone 15

România pe Roți: BMW-urile se Înfundă în Statistici, Alfa Romeo Zâmbește de pe Margine!

Inteligența artificială: un domeniu în expansiune și necontrolat. Cine îi poate pune limite?

Pentagonul: Balonul spion doborât făcea parte dintr-un program mai amplu de supraveghere

CUTREMUR ÎN TURCIA: TATĂL CARE A ȚINUT MÂNA FIICEI SALE MOARTE, PRINSĂ SUB DĂRÂMĂTURI, DĂ DECLARAȚII

Pilot de vânătoare american: Există OZN-uri reale și nu sunt baloane

CUM A DAT PESTE CAP UN SUCEVEAN CARE A CREZUT CĂ A FĂCUT AFACEREA VIEȚII PE TIKTOK. CE A PRIMIT ÎN LOC DE CAMERĂ DE SUPRAVEGHERE

Sute de mii de oameni și-au șters deja ad-blocurile din cauza interdicției de pe YouTube

Ce spune stiinta despre cele 10 urgii biblice