CES-ul din acest an e plin de inteligență artificială: o găsești în orice fel de dispozitiv sau serviciu, sub o formă sau alta.
Dar nu e vorba numai de televizoare sau de cipuri: Volkswagen, de exemplu, bagă ChatGPT în mașinile sale, ca să poți să stai de vorbă cu ele de la jumătatea anului. Primele mașini de genul ăsta o să fie gata în trimestrul doi, și o să ajungă și în Europa.
Zi că ți-e frig și mașina se încălzește – sau zi că vrei să mănânci și mașina îți arată cel mai apropiat restaurant bun. Inteligența artificială o să știe să recunoască și să răspundă la multe cereri. VW lucrează cu Cerence ca să pună tehnologia asta la punct. Ei zic că mașinile o să se regleze singure, fără să apeși butoane și, de asemenea, zic că oamenii nu mai vor să își ajusteze scaunele manual, ci vor sisteme pe bază de voce.
Criticii zic că e departe de revoluția inteligenței artificiale pe care o tot flutură (mai ales când vine vorba de mașini care se conduc singure), dar producătorii nu sunt de acord.
VW zice că e primul producător mare care oferă tehnologia asta ca standard în clasa compactă. În martie anul trecut, GM a zis că o să aibă un asistent cu ChatGPT, dar și Mercedes a făcut un test în 900.000 de mașini ca să îți poți rezerva bilete la cinema sau la restaurant de la volan cu ChatGPT.
Mercedes a anunțat, de asemenea, un nou asistent virtual cu sugestii în funcție de situație, dialog cu inteligență artificială, voci diferite, emoții și întrebări deștepte. Răspunsurile sunt, de asemenea, verificate, pe baza datelor din cloud și a părerilor clienților (de exemplu, dacă un magazin recomandat e de fapt închis).
Lupta e din ce în ce mai aprigă între producătorii de mașini pe partea de software (și sperăm doar că nu o să plătim o taxă lunară pentru fiecare funcție…).
Urmărește-ne și pe Google News