Dacă te-ai săturat de reclamele care îți apar în Windows, ai două opțiuni: să le ignori sau să le dezactivezi. Dar, atenție, Microsoft nu îți face viața ușoară.
De la jumătatea anului 2023, Microsoft a început să renunțe la aplicațiile Mail și Calendar din Windows și să le înlocuiască cu noul Outlook, care este gratuit. Până la începutul anului 2024, toți utilizatorii de Windows vor trebui să folosească noul Outlook, care are o surpriză neplăcută: reclame. Da, reclame în inbox-ul tău.
Potrivit gHacks, aplicația veche nu avea reclame, dar noul Outlook se bazează pe versiunea web, care este plină de reclame.
Desigur, Microsoft face distincția între reclamele din inbox cu o legendă „Ad”, care în română va fi cu siguranță „publicitate” sau ” reclamă”. Acesta nu este un caz unic, există reclame în Gmail și în alte căsuțe poștale, dar programul implicit integrat în Windows nu le-a inclus până acum.
Cea mai ciudată chestie este că poți să ștergi reclamele ca și cum ar fi mesaje, dar nu scapi de ele. Vor reveni mai devreme sau mai târziu.
Dacă vrei să scapi de reclame, Microsoft îți oferă o soluție: să plătești. În meniul Outlook, ai un link către o pagină unde poți să te abonezi la Outlook fără reclame pentru 2 dolari pe lună, adică vreo 9,5 lei. Nu se știe dacă abonamentul la Microsoft 365 te scutește de reclame sau nu.
O reclamă nu este capăt de lume, dar Microsoft a început să bage reclame peste tot în Windows, mai ales pentru a-și face reclamă la propriile servicii, cum ar fi OneDrive și abonamentul 365.
Toate acestea arată că Microsoft nu mai consideră Windows ca un sistem de operare pe care îl cumperi și îl folosești cum vrei tu, ci ca o sursă de bani de la utilizatori, fie prin abonamente, fie prin reclame.
Urmărește-ne și pe Google News