Deși au fost amendați de peste 8.000 de ori anul trecut, șoferii de „platforme auto horror”, în special români și turci, continuă să încalce normele de circulație și să pună în pericol siguranța rutieră. Ei speră să facă un profit din vânzarea vehiculelor și pieselor auto pe care le transportă.
Ministerul Construcțiilor și Transporturilor din Ungaria a sancționat cu peste 3 miliarde de forinți șoferii de vehicule supraponderale, numite și ansamble rutiere de groază, pentru nereguli tehnice și de siguranță în 2023, potrivit portalului de transport Vezess.hu, care a obținut datele de inspecție și numărul de prinderi din ultimii doi ani. Ei spun că inspectorii autorității au dat peste 8.000 de amenzi atât în 2023, cât și în 2022.
Este o cifră enormă, comparativ cu 2017, când numărul de încălcări și amenzi dintr-un an era între 1.000 și 2.000.
Cele mai frecvente infracțiuni din 2023 au fost legate de starea tehnică defectuoasă a vehiculelor și de nerespectarea timpului de conducere și de odihnă. Ambele sunt deficiențe grave, care amenință viața celorlalți participanți la trafic
- a declarat ministerul responsabil. Dar acestea nu sunt singurele aspecte pe care inspectorii autorităților le verifică: anul trecut, de exemplu, OEDT a anunțat că a acordat o atenție specială emisiilor vehiculelor și a descoperit o serie de abateri foarte grave.
Anul trecut, cele mai multe vehicule prinse au fost cele cu numere de înmatriculare românești, cu 3.215 cazuri de infracțiuni, conform ministerului.
Au fost depistate și 1.110 infracțiuni pentru vehiculele turcești, 980 pentru cele poloneze, 453 pentru cele bulgărești și 357 pentru cele ucrainene. Vehiculele cu numere de înmatriculare maghiare au fost prinse cu 28 de infracțiuni. Cele mai multe probleme au fost întâlnite pe principalele rute de tranzit, mai ales pe axa nord-vest-sud-est, dar și în sud-est (M5 și M43).
Șoferii pot primi amenzi de milioane de euro, dar tot nu renunță la platforme horror
Potrivit portalului specializat în transporturi, deși amenzile de 1-3 milioane de forinți sunt o povară financiară în Ungaria, de multe ori, ele sunt incluse în profitul vehiculelor, remorcilor etc. cumpărate la mâna a doua și revândute în țară.
În plus, rapoartele autorităților arată adesea că interiorul vehiculelor care stau pe platforme horror este plin cu tone de piese auto.
În Ungaria, reglementările au fost înăsprite în 2020, permițând aplicarea de amenzi administrative de până la jumătate de milion de forinți pentru contravenienți. La momentul respectiv, Ministerul Inovării și Tehnologiei ale Ungarieri, care a elaborat legislația, a spus că posibilitatea ca sancțiunile să se extindă și la autoturisme și camionete ar justifica, de asemenea, o interzicere imediată a remorcilor de vehicule
Urmărește-ne și pe Google News