Meta propune o schimbare semnificativă în structura de prețuri pentru utilizatorii care preferă o experiență fără reclame pe Facebook și Instagram. În urma unor discuții cu autoritățile europene, compania a sugerat o reducere considerabilă a costurilor abonamentelor.
Anunțată inițial în noiembrie, oferta Meta permitea utilizatorilor din Uniunea Europeană, Spațiul Economic European și Elveția să navigheze pe Facebook și Instagram fără reclame, contra unei taxe lunare de 10 euro (aproximativ 50 lei) – sau 13 euro dacă serviciul era achiziționat prin intermediul aplicațiilor mobile, datorită comisioanelor impuse de Apple și Google. Această tarifare a fost anticipată ca un posibil subiect de dispută legală în viitor.
Recent, în cadrul unei audieri la Bruxelles, reprezentantul legal al Meta a comunicat că, pentru a se alinia la Directiva privind Piețele Digitale (DMA), compania este dispusă să scadă prețul abonamentului la 5,99 dolari, cu o taxă adițională de 4 euro pentru conturi suplimentare, reprezentând aproape o înjumătățire a costului inițial.
Propunerea de ajustare a prețurilor a fost prezentată autorităților la începutul anului și în prezent se află în negocieri, în special cu autoritatea irlandeză pentru protecția datelor. Meta așteaptă feedback-ul Comisiei irlandeze pentru protecția datelor pentru a stabili când va fi disponibil noul tarif redus.
În paralel cu anunțul pachetelor fără reclame, grupul noyb, dedicat apărării drepturilor, a contestat practica de a taxa utilizatorii europeni pentru exercitarea drepturilor lor fundamentale. Criticii au ridicat, de asemenea, obiecții față de taxa inițială de 9,99 euro pe lună, care permitea eliminarea reclamelor.
Sondajele arată că, deși un procent mic de utilizatori (3-10%) nu sunt deranjați de urmărirea online pentru publicitatea personalizată, o majoritate covârșitoare (99,9%) ar accepta să plătească o sumă simbolică de 1,99 euro pe lună pentru a evita această urmărire.


Urmărește-ne și pe Google News