Nu e greu să vezi care sunt firmele care se duc la vale și care sunt cele care se descurcă bine în aceste vremuri nebune. Samsung a dat-o în bară rău de tot și a dezamăgit analiștii, și nu cu puțin.
Samsung a anunțat că se așteaptă ca profitul său să se prăbușească cu 35% în ultimul trimestru, pentru că lumea nu mai cumpără ce le vinde ei. Nici măcar scăderea prețurilor la cipurile de memorie nu i-a salvat. O să afli mai multe detalii pe 31 ianuarie, când o să publice raportul complet.
Gigantul care produce cipuri de memorie, telefoane și televizoare mai mult decât oricine altcineva pe planeta asta a spus că a făcut un profit de doar 2,13 miliarde de dolari între octombrie și decembrie. Asta e mult mai puțin decât se așteptau ei și decât au făcut anul trecut.
Nici LG nu stă prea bine, pentru că are de furcă cu concurența, inflația și cheltuielile mari de marketing (care ar trebui să îi facă pe oameni să vrea mai mult televizoare și electrocasnice), așa că profitul lor din trimestrul al patrulea a fost și el mult sub estimări.
Analiștii zic că singurul lucru care merge bine e piața cipurilor de memorie, pentru că producătorii chinezi de PC-uri și telefoane au început să își refacă stocurile după ce le-au terminat pe ale lor. Samsung a reușit să își limiteze pierderile la cipuri, și lucrurile par să se îndrepte după ce au crescut prețurile în decembrie și au redus producția înainte. Se pare că o să continue așa. Și Samsung vrea să îi convingă pe investitori că are un plan să crească cererea de cipuri de memorie, de exemplu cu inteligența artificială offline.
Dar oamenii nu prea cumpără ce le oferă Samsung și, dacă nu se întâmplă ceva, nici nu o să cumpere, spun ei.
2of30
Urmărește-ne și pe Google News