În Elveția, PostBus, liderul transportului public pe autobuz, își temperează entuziasmul față de trecerea la vehicule electrice. Compania și-a propus ca până în 2040 să transforme întreaga sa flotă de 2.400 de autobuze în vehicule electrice sau cu emisii zero. Această tranziție, însă, nu este ghidată de impulsuri emoționale, ci de analize meticuloase și calcule pragmatice.
Analiza costurilor de achiziție și întreținere a dezvăluit că autobuzele electrice sunt în prezent mai costisitoare decât omologii lor diesel. Mai mult, PostBus sugerează că autobuzele electrice nu sunt neapărat mai prietenoase cu mediul decât cele diesel, contrar percepției comune.
Studiile companiei indică faptul că impactul ecologic total al autobuzelor electrice, pe parcursul întregii lor durate de viață, este cu aproximativ 40% mai mare decât cel al autobuzelor diesel. Un factor major în această ecuație este impactul negativ al extracției minerale pentru producerea bateriilor – litiu, cobalt, nichel, mangan – prin metode controversate, precum și gestionarea deșeurilor periculoase generate de industria autobuzelor.
În Elveția, costurile operaționale ale autobuzelor electrice sunt semnificativ mai mari. La achiziție, acestea sunt aproape duble față de autobuzele diesel și trebuie să navigheze un teren dificil și condiții de iarnă aspre. Costurile totale, incluzând combustibilul la 100 km, amortizarea, întreținerea infrastructurii de încărcare, taxele de rețea și cheltuielile de service, sunt în prezent de două ori mai mari pentru un autobuz electric comparativ cu unul diesel.
Urmărește-ne și pe Google News