Hei, prieteni ai cumpărăturilor! Carrefour tocmai ne-a zis „stop” la o serie de produse colorate. De ce? Păi, se pare că etichetele de preț au început să alerge sprint la maratonul scumpirilor. În Franța, rafturile se vor simți nițel goale fără Pepsi, Lay’s și 7up, care parcă și-au luat zborul prea sus la capitolul prețuri, după cum ne zice Reuters.
Imaginează-ți că mergi la cumpărături și unde erau odată sticlele acelea răcoritoare și pungile de chipsuri, acum găsești un bilețel: „Gata cu brandul ăsta! Ne-au cam dat cu prețuri peste cap”, așa sună campania Carrefour de a ne proteja portofelul.
Ceilalți de la PepsiCo sunt de negăsit – nicio vorbă, niciun comentariu. Dar să nu uităm, încă din octombrie ne tot ziceau că vor să majoreze prețurile, chiar dacă cererea era ca la piață în zi de duminică.
Și nu suntem singuri în această poveste cu pricepere mai tare decât ceapa. În alte țări, ca Germania și Belgia, magazinele zic „pas” la comenzi noi de la producători, într-o încercare de a ține piept baloanelor de prețuri care plutesc prin aerul inflaționist.
Acum, rămâne să vedem dacă produsele care încă zâmbesc de pe rafturi se vor face nevăzute sau nu. Dar una e clară: Carrefour nu se lasă și își arată mușchii în fața uriașilor producători.
Și bineînțeles, guvernul francez nu stă deoparte, ba dimpotrivă, le-a dat temă casnică retailerilor și furnizorilor să se așeze la masa negocierilor de preț cu două luni mai devreme încă de la începutul anului.
Pentru a pune puțină sare pe rană, la final de an trecut, prețurile în Franța au făcut un salt cu 4,1%. Și nu doar acolo – să ne uităm și în grădina noastră, unde de la Anul Nou ne-am luat porția de majorări datorită accizelor la dulciuri și săritura TVA-ului de la 9% la 19%.
Deci, dacă în drum spre casă te gândești la o doză de Pepsi sau la niște chipsuri crocante, ai putea să dai un ocol spre altă parte. Carrefour în Franța a zis „nu” prețurilor care cer alpinist echipat pentru a fi atinse.
Urmărește-ne și pe Google News