Facebook e ca un drog pentru mulți dintre noi, care nu putem să ne dezlipim de el nici măcar când vine vorba de știri. Un studiu al Institutului Pew ne arată că trei din zece americani se informează de pe rețeaua lui Zuckerberg, care e cea mai populară platformă de socializare în SUA pentru consumul de știri.
Dar nu e singura. Pe locul doi e YouTube, cu 26%, unde poți să vezi și clipuri cu pisici, și pe locul trei e Instagram, cu 16%, unde poți să admiri și poze cu vedete. Și mai sunt și altele, cum ar fi TikTok (14%), X (12%) și Reddit (8%), care atrag și ele niște adulți curioși, scrie Yahoo News.
Ce mi se pare mie ciudat e că Meta, care deține și Facebook și Instagram, nu vrea să plătească nimic pentru știrile pe care le distribuie pe platformele sale, dar 43% dintre cei chestionați zic că încă se uită la știri pe Facebook. Și asta în timp ce Meta face tot posibilul să scape de știri: de luna viitoare, o să închidă și pagina de News de pe Facebook, care cică era “dedicată jurnalismului de calitate”, în Germania, Franța și Marea Britanie.
Interesant e și că, potrivit Ofcom, autoritatea britanică de supraveghere a telecomunicațiilor, tinerii din Marea Britanie nu dau doi bani pe știri, dar când le pasă de ceva, se uită pe TikTok. YouTube și Instagram sunt pe locul doi, cu 25% dintre tineri folosindu-le pentru a afla ce se întâmplă în lume, conform raportului.
Urmărește-ne și pe Google News