Meta se confruntă cu o presiune tot mai mare din partea autorităților din UE și din SUA, care o acuză de efectele negative asupra tinerilor. Mai multe dezvăluiri au arătat că managerii știau de aceste probleme, dar nu au făcut prea multe pentru a proteja copiii și tinerii, ci au preferat să își crească dependența și veniturile din publicitate. Pe ambele continente, se susține că Meta nu doar că i-a făcut pe tineri dependenți, dar a provocat și o serioasă criză de sănătate mintală. Mai multe procese sunt în desfășurare împotriva companiei, care este acuzată, de exemplu, de a induce în eroare oamenii despre riscurile platformelor. CEJ așteaptă răspunsul Meta privind protecția copiilor.
Meta pare să fi realizat gravitatea situației și a luat o măsură: acum blochează o mulțime de conținut de la tineri pe Facebook și Instagram pentru a-i feri de conținuturi periculoase.
Astfel, toți tinerii vor avea cele mai restrictive setări în aplicații, iar termenii de căutare vor fi limitați. Astfel, va fi mai dificil să găsești conținut sensibil (de exemplu, legat de sinucidere, automutilare, tulburări alimentare sau altele) în meniurile de căutare și descoperire.
Meta promite că, odată cu modificările care vor fi aplicate în următoarele săptămâni, va oferi o experiență mai potrivită vârstei.
Unul dintre cei care au scos la iveală secretele Meta a spus că măsurile actuale ale Meta nu vor rezolva problemele și că tinerii nu pot raporta ușor cazurile de hărțuire.
Tinerii și copiii sunt un “câmp de luptă” important, pentru că, deși pare greu de crezut, ei sunt un grup țintă pentru mărci și agenții de publicitate, pentru că, dacă îi atrag ca și consumatori de la această vârstă, pot avea un impact mai mare, cu o fidelitate mai mare față de marcă. Pentru tineri, Meta se luptă, în esență, cu TikTok. Conform analiștilor de la Pew, anul trecut, 63% dintre tinerii din SUA au folosit TikTok, 59% au folosit Instagram și 33% au folosit Facebook.
Urmărește-ne și pe Google News