Accidentul de la Cruise, compania deținută de General Motors, a pus frână industriei de autoconducere. Mulți experți spun că nici Cruise, nici alte firme nu au reușit să asigure siguranța și autonomia pe care le promiteau de ani de zile. Acum s-a aflat cum a fost accidentat și târât la 6 metri sub mașină un om care traversa strada – ancheta a scos la iveală o serie de erori și defecțiuni tehnice.
Cruise și-a oprit activitatea și este cercetată de autoritățile din SUA.
Potrivit unui raport tehnic făcut de Exponent și a unui raport al avocaților de la Quinn Emanuel, accidentul s-a produs după ce o altă mașină a lovit un om care era cu o trotinetă electrică. Omul a alunecat în fața mașinii Cruise, care nu a putut să prevadă situația. Mașina Cruise a simțit impactul cu omul de la cealaltă mașină și a încetinit puțin înainte să lovească și o femeie care era pe trotuar. Dar după asta, nu a reușit să vadă unde este femeia, pentru că sistemul lidar nu i-a detectat decât o parte din picioare. Roata stângă a mașinii Cruise a trecut peste femeie și a continuat să meargă, fără să oprească imediat.
A tras-o pe femeie 6 metri, cu o viteză de 12,4 kilometri pe oră, pentru că sistemul a crezut că a fost lovită lateral și a încercat să se deplaseze pe marginea drumului pentru a evita alte coliziuni. De fapt, nu era nevoie să facă asta, dar sistemul a greșit și poziția mașinii. Și nici nu a putut să urmărească omul și picioarele lui, așa că nu a frânat la timp.
Nu s-au găsit probleme la senzori sau la mentenanță. Software-ul a fost actualizat între timp, dar raportul a spus că un șofer uman ar fi reacționat mai bine la situație și nu ar fi mers mai departe după ce a lovit pe cineva, fără să verifice ce s-a întâmplat.
Urmărește-ne și pe Google News