Un grup austriac pentru drepturile omului a depus o plângere împotriva companiei aeriene low-cost Ryanair, cu sediul în Irlanda, pentru ceea ce consideră a fi utilizarea nejustificată a recunoașterii faciale.
Organizația, denumită None of your business (NOYB), susține că Ryanair încalcă drepturile de protecție a datelor clienților săi prin utilizarea recunoașterii faciale pentru a identifica clienții atunci când aceștia rezervă zboruri prin intermediul agențiilor de turism online.
NOYB a depus o plângere la autoritatea spaniolă de protecție a datelor după ce reclamantul, care a cumpărat un bilet pentru un zbor Ryanair prin intermediul agenției de turism online eDreams din Barcelona, locuiește în această țară.
Ulterior, acesta a primit un e-mail de la compania aeriană prin care i se cerea să participe la un proces online de identificare prin recunoaștere facială pentru 0,59 EUR.
Ryanair a precizat pe site-ul său web că identificarea este necesară deoarece agențiile de turism nu le furnizează adesea datele de contact și de plată ale clienților lor.
Pasagerii pot evita procesul de recunoaștere facială fie prezentându-se la ghișeul de check-in cu cel puțin două ore înainte de plecare și efectuând identificarea la un cost suplimentar, fie prezentând o copie a pașaportului sau a cărții de identitate înainte de plecare. Ryanair precizează că, în acest din urmă caz, procesul de identificare poate dura până la șapte zile. Acest lucru nu este necesar în cazul în care rezervarea este făcută prin intermediul site-ului web al companiei aeriene sau al aplicației mobile.
NOYB consideră că nu există nicio justificare pentru acest sistem. Organizația spune că, de fapt, compania aeriană este pregătită să încalce drepturile de protecție a datelor clienților săi în schimbul unui avantaj concurențial neloial. Grupul a avut anterior mai multe cazuri de succes împotriva celor mai mari companii internaționale din întreaga Uniune Europeană, de la intrarea în vigoare a Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) în 2018.
Urmărește-ne și pe Google News
Buna ziua,
Am intampinat aceeasi problema cumparand bilete de la Ryanair si apoi incercand sa ma conectez la rezervare din contul meu Ryanair de pe site ul lor. Desi am cumparat bilete de pe site ul oficial, ma „obliga” la identificare faciala si la plata a 0,59E. Unde pot face o sesizare despre incalcarea drepturilor?