Mai sunt doar doi ani până la modelul electric accesibil al Renault: Legend este programat să sosească în 2025, cu un preț de bază de mai puțin de 20.000 de euro. De asemenea, mașina va fi construită în Europa, probabil la Novo Mesto, în Slovenia, foarte aproape de Ungaria.
Divizia electrică a Renault, Ampera, a anunțat înaintea listării la bursă, anul viitor, că va lansa șapte modele electrice până în 2031. Primele două vor fi versiunile electrice ale lui Renault 5 și Scenic în 2024, prețul de bază preconizat pentru R5 electric de segment B fiind de sub 25.000 de euro.
Ceea ce ar putea fi și mai interesant este Renault Legend, programat pentru lansare în 2025: mașina electrică dedicată mediului urban ar putea fi lansată la un preț de sub 20.000 de euro, dar anul acesta ar putea sosi și succesorul electric al lui Renault 4.
Cea de-a doua generație a lui Megane E-Tech și două modele încă complet necunoscute vor sosi mai târziu în acest deceniu. În ceea ce privește Renault Legend, în afară de preț, nu se cunosc prea multe detalii, dar producătorul susține că mașina va consuma doar zece kilowați la 100 de kilometri, ceea ce o va face nu doar ieftină, ci și sustenabilă.
Prețul de 20.000 de euro înseamnă că noul model ar putea fi lansat pe piața europeană la același nivel de preț cu cea mai ieftină mașină electrică aflată în prezent pe piață, Dacia Spring, aparținând tot grupului Renault.
Dacă Leul nu se va deprecia semnificativ până atunci, acest lucru va însemna o mașină electrică mai accesibilă pentru piața Romană, la un preț de aproximativ 99.000 Lei – întrebarea este ce fel de performanțe și autonomie va avea această mașină de oraș. Este demn de remarcat faptul că Legend va fi construit în Europa – la Novo Mesto, Slovenia, conform anunțului.
Cum va reuși Renault să realizeze acest lucru?
Obiectivul dedicat al constructorului francez de automobile Renault este de a reduce costul mașinilor electrice, de exemplu, cu o reducere de 40% de la primele mașini electrice actuale din segmentul C la viitoarea a doua generație (adică, probabil, cu a doua generație Mégane E-Tech Electric).
Acest lucru ar fi realizat prin reducerea costului bateriilor (50%), al propulsiei electrice (25%), al platformei (tot 25%) și al caroseriei (15%).
În plus, o mai mare eficiență operațională ar trebui să asigure costuri de producție și de lanț de aprovizionare cu 50 % mai mici, relatează electrive.com.
Urmărește-ne și pe Google News