Obiceiurile tale determină cât de mult și cum trăiești

Obiceiurile tale determină cât de mult și cum trăiești

Un pachet de țigări pe zi sau două antrenamente pe săptămână, gestionarea eficientă a timpului sau munca de noapte frecventă – puteți alege oricare dintre ele. Cu toate acestea, calitatea vieții tale este suma obiceiurilor și rutinelor tale zilnice, astfel încât proporția de obiceiuri bune și rele din viața ta nu este aceeași. În acest articol, vei afla care sunt obiceiurile esențiale pentru a trăi o viață lungă și sănătoasă, spre bucuria ta și a celor dragi ție.


Într-un fel, tu ești persoana și trăiești viața pe care obiceiurile tale o definesc viața ta de zi cu zi. Da, „acestea sunt doar zile”, dar viața ta este o serie de zile de la început până la sfârșit. „Obiceiurile” și rutinele sunt, în principiu, lucruri bune; ele vă pot face viața mai eficientă din punct de vedere energetic, fără stres și mai simplă. Așadar, obiceiurile tale pot construi – și, desigur, pot distruge. De exemplu, dacă îți începi ziua cu nicotină și nu, să zicem, cu un antrenament de douăzeci de minute pentru corpul tău, va fi doar o problemă minoră dacă abia poți merge până la etajul cinci la vârsta de 45 de ani. Așadar, obiceiurile în jurul cărora îți construiești zilele nu sunt singurele care contează, pentru că rezultatul final va fi deja același pe termen mediu.

Cum numim un obicei?


Un „obicei” este un comportament sau o acțiune automată, repetitivă, adesea fără o gândire conștientă. James Clear, în cartea sa Atomic Habits, definește un obicei ca fiind „o rutină sau o practică, un răspuns automat la o anumită situație”. Deoarece o bună parte dintre obiceiurile tale sunt un set de automatisme inconștiente, merită să scoatem în evidență câteva dintre numeroasele obiceiuri mai mari și mai semnificative care te pot împiedica în viață sau care te pot sprijini în atingerea obiectivelor personale sau profesionale sau, da, dacă le ai, în a-ți vedea copilul crescând.

Cele mai frecvente obiceiuri toxice care nu pot face decât să vă dăuneze vouă și celor din jur:

  • Fumatul și diversele sale alternative: există patru mii de substanțe diferite în fumul de tutun, dintre care șaptezeci sunt substanțe cancerigene dovedite; nouăzeci la sută din decesele cauzate de cancerul pulmonar au fost provocate de fumători. Nicotina, care este prezentă în produsele alternative de tutun sub formă de săruri de nicotină, este unul dintre cele mai dependente droguri legale și este responsabilă de menținerea dependenței. Fumatul nu este doar un obicei rău și nesănătos, ci și o boală cronică în stadiile sale mai avansate. Este, de asemenea, urât mirositor și, în opinia mea, infinit de jenant.
  • Consumul de alcool: alcoolul nu este deloc necesar pentru a menține un organism viu, așa că nu există niciun beneficiu în a-l consuma. Dacă pui mâna pe o sticlă, merită să treci pe modul „moderat”, deoarece efectele adverse ale consumului de alcool pot fi grave; slăbirea sistemului imunitar, îmbătrânirea prematură a pielii, afectarea ficatului, scăderea potenței sau comportamentul irațional merg mult dincolo de agonia mahmurelii. Prețul excesului poate fi o calitate mai slabă a vieții și chiar o durată de viață mai scurtă.
  • Diete nesănătoase: consumul zilnic de mese nestructurate, nesănătoase, sunt asociate cu riscuri semnificative pentru sănătate, deoarece alimentele bogate în grăsimi, zahăr și sare (iar un număr tot mai mare de cercetări pun la îndoială dominația cărnii roșii) sunt factori de risc pentru o serie de boli precum obezitatea, hipertensiunea, diabetul și alte probleme de sănătate.
  • Stilul de viață inactiv: lipsa de exerciții fizice regulate este o sursă a multor boli și a calității slabe a vieții. Un stil de viață sedentar se află în spatele aproape tuturor cazurilor de boli cardiovasculare, a diferitelor tulburări degenerative musculare și scheletice și a obezității.
  • Neglijarea somnului: există un cult puternic al atitudinii „voi dormi când voi avea timp”, în condițiile în care somnul este una dintre cele mai importante funcții vitale ale tuturor ființelor vii. Un somn insuficient și inadecvat din punct de vedere al timpului și al calității poate duce la boli cronice, chiar la dificultăți psihice și la reducerea performanțelor. De fapt, privarea de somn poate duce chiar la moarte.

Cu toate acestea, există, de asemenea, o gamă foarte largă de „obiceiuri bune” care te pot face mai în formă, mai calm, mai sănătos și mai fericit. Iată câteva sfaturi, cu exemplele mele personale.

  • Rutina de dimineață: primele minute ale dimineții pot face sau nu întreaga zi, așa că am încercat să dezvolt o rutină personalizată și să mă țin de ea într-o măsură sănătoasă. De exemplu, dacă nu am un antrenament de dimineață, mă trezesc și trezesc copiii la aceeași oră, încerc să-mi fac treburile de dimineață în aceeași ordine și, pentru că am tendința de a sări peste micul dejun, de multe ori pregătesc shakerul cu o seară înainte, astfel încât să nu trebuiască să depun un efort suplimentar. Acestea fiind spuse, unele dimineți pot fi descrise ca fiind haos și dezordine – primele zile din septembrie sunt inevitabil să fie un chin. Tu ce rutine de dimineață ai?
  • Exerciții fizice regulate: despre efectele pozitive ale sportului asupra sănătății mentale și fizice s-a scris de o mie de ori. Recomandarea OMS este de 150 de minute pe săptămână – doar 2,5 ore – de activitate fizică de intensitate moderată, ceea ce este o cantitate bună de făcut. Mersul pe jos, alergarea, yoga și alte forme de exerciții fizice, sau chiar și doar principiul „cu bicicleta la serviciu”, pot îmbunătăți sau menține o stare de sănătate bună. În mod implicit, alerg de trei ori pe săptămână și am o sesiune de antrenament de forță, dar în timpul sezonului de competiții încerc să mă încadrez în șase sesiuni de antrenament pe săptămână. Bineînțeles, există zile în care motivația mea nu este la cote înalte. Câte exerciții fizice faci în fiecare săptămână, care este sportul tău preferat?
  • Alimentația sănătoasă: cheia pentru a dezvolta acest obicei este să fii cu adevărat conștient și să accepți acel „ce?”. „când?” și „cât de mult?” sunt întrebări foarte importante cu privire la ceea ce mâncați. Consumul regulat de fructe și legume, cereale integrale și cantități adecvate și de calitate de proteine sunt pietrele de temelie ale unei alimentații sănătoase. Cu toate acestea, nebăutul apei este, de asemenea, o problemă frecventă, deși un om adult are nevoie de 2,5 litri de lichide pe zi pentru a se hidrata corespunzător. Cu ani în urmă, am avut probleme cu neglijarea micului dejun, dar am rezolvat acest lucru preparand cu o seară înainte. Iar ca vegetarian, sunt practic mulțumit de dieta mea, dar tot trebuie să mă uit des la consumul de apă, iar soția mea îmi amintește să mănânc fructe. Cu toate acestea, mi-ar prinde bine să beau mai puțină cafea. Ești mulțumit de dieta ta sau mai ai loc de îmbunătățiri?
  • Meditație, relaxare, mindfulness: într-o lume atât de zgomotoasă și stimulantă, liniștirea minții și întoarcerea spre interior este o nevoie puternică și reală, ale cărei efecte pozitive se văd, printre altele, în regenerarea sistemului nervos, o stare generală mai bună și chiar un proces de dezvoltare a conștiinței de sine (alergarea este instrumentul perfect pentru mine). Am cochetat o vreme cu aceste lucruri, dar apoi mi-am dat seama că nu puteam să încorporez unul dintre ele în viața mea de zi cu zi decât în detrimentul a altceva (cum ar fi sportul sau somnul) și să nu dezvolt exercițiul fizic ca pe un obicei. Tu reușești să te liniștești zilnic sau săptămânal?
  • Să mulțumim și să fim conștienți de lucrurile bune: deoarece evoluția i-a programat pe oameni să fie conștienți în primul rând de lucrurile negative și periculoase, noi, oamenii, avem tendința de a fi mai ales conștienți de lucrurile negative și nu de lucrurile indubitabil bune. Cu toate acestea, un jurnal zilnic de recunoștință ne ajută să fim conștienți de lucrurile pozitive mai mici și mai mari și ne oferă posibilitatea de a ne exprima o recunoștință sănătoasă. Eu țin un jurnal zilnic cu o secțiune separată de recunoștință în care scriu lucruri precum „Sunt recunoscător pentru sănătatea mea”, „Sunt recunoscător pentru că am un loc de muncă bun”, „Sunt recunoscător pentru că mi-am amintit de un prieten pierdut de mult timp”. Pentru ce ești recunoscător în viața ta?
  • Gestionarea conștientă a timpului: fără exagerare, milioane de oameni suferă din cauza luptei constante cu focul, a stresului generat de sarcinile nefinalizate, a demisiilor cauzate de „lipsa de timp”. Există numeroase practici disponibile pentru oricine dorește să își trăiască viața de zi cu zi într-un mod mai structurat, mai eficient, mai sănătos și mai puțin stresant. În calitate de tată a doi copii, îmi revizuiesc anual metodele actuale de gestionare a timpului, deoarece, pe măsură ce copiii cresc, situația noastră de viață se schimbă semnificativ, așa că întotdeauna este loc de ajustări sau modificări. Gândirea și testarea este întotdeauna un proces care consumă multă energie, dar prefer să planific și să experimentez timp de câteva săptămâni decât să sting incendii tot anul. Îți gestionezi bine timpul sau trebuie să faci unele schimbări?

Nu trebuie să bifezi totul, găsește-ți propriul drum!

Ar trebui să fii conștient de faptul că doar două persoane – tu și cu mine, de exemplu – avem mentalități, nevoi, motivații, obiceiuri curente și situații de viață diferite. Acesta este un factor important, pentru că ceea ce funcționează pentru mine – desigur, dacă nu fumăm și dormim suficient, putem avea amândoi o calitate mai bună a vieții – ar putea fi o fundătură pentru tine și viceversa. Chestia este că nu există o viață copy paste, așa că în toate cazurile ar trebui să vă străduiți să vă găsiți cu adevărat propriile soluții și să vă construiți propriul sistem de obiceiuri.

Ofertazilei

Urmărește-ne și pe Google News

R.M.

Numele meu este Raul Marian Robert și sunt un pasionat scriitor și jurnalist cu peste 10 ani de experiență în domeniul comunicării online. Am absolvit Facultatea de Litere și Jurnalism și am început să scriu pe diverse platforme online, acoperind o gamă largă de subiecte precum știri, tehnologie, sănătate, afaceri și multe altele. Călătorind în lumea virtuală în căutarea celor mai noi informații, am o abordare unică și intuitivă în analiza și prezentarea informațiilor, reușind să captez esența și importanța evenimentelor și inovațiilor actuale. Misiunea mea este de a informa, educa și inspira cititorii mei, oferindu-le informații relevante și actualizate. Sunt mereu în căutarea celor mai noi tendințe în toate domeniile pe care le acopăr și mă informez în mod constant pentru a aduce cele mai bune și mai utile informații pentru cititorii mei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai bune pastile de tuse: cum să alegi și ce să eviți

Urină sângeroasă – cum să știi dacă este cauzată de hipertensiunea arterială

Cum să îți construiești o rutină eficientă de lucru de acasă.

„Neintelegerea” alimentului cu medicamentul

De unde vine depresia? Din pat!

Cât de nesănătoase sunt uscătoarele de mâini? Dacă îl folosim, ar fi bine să nu mai facem.

CANCERUL CREŞTE RISCUL DE ACCIDENT VASCULAR

Nu Ignora! Sunetele din Jocuri Care Distrug Urechile Copiilor

Pareri Stomachon: un remediu natural pentru sindromul de intestin iritabil

Cum tratezi sinuzita cu sare de mare și bicarbonat de sodiu? Iata rereta!

Cum apare bradicardia, simptome si tratamentul cu ajutorul medicinei naturiste

Un bărbat cu boala Parkinson merge din nou datorită unui implant în coloana vertebrală