Ai văzut ce monstru de navă a sosit marți în portul Bremerhaven din Germania? Are 199 m lungime și poate duce peste 7000 de mașini pe ea. E vorba de Explorer No.1, primul transportor de mașini al BYD, care a venit din China la începutul anului. E o navă specială, care se numește “Ro-Ro” (roll on, roll off), adică mașinile se urcă și se coboară direct pe roți, fără să fie nevoie de macarale sau containere.
Dar ce e și mai special la această navă este că folosește GNL verde ca principal combustibil. Asta înseamnă că poluează mult mai puțin decât alte nave care ard petrol sau cărbune. GNL verde este un gaz natural lichefiat care provine din surse regenerabile, cum ar fi biogazul sau hidrogenul. Nu toată lumea este de acord că GNL verde este neutru din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon, dar cu siguranță este mai bun decât alternativele.
De ce a venit această navă la noi? Pentru că a adus aproximativ 3000 de mașini BYD, care fac parte din planul de expansiune al mărcii chinezești peste hotare. BYD este un producător de mașini electrice și hibride, care a făcut furori în China și în alte țări. BYD spune că, pe viitor, va folosi Ro-Ro pentru a transporta și alte tipuri de vehicule, nu doar ale sale.
BYD este o marcă care merită atenția noastră, pentru că are niște mașini foarte interesante și accesibile. A produs peste 3 milioane de mașini în China și a vândut aproximativ 240 000 în Statele Unite. A reușit să ocupe 20% din totalul exporturilor Japoniei luna trecută, deși a intrat pe piață abia anul trecut. A devenit lider în Thailanda, Mexic, Brazilia și alte țări într-un timp record.
Acum, BYD vrea să cucerească și alte piețe, cum ar fi Australia, India și, bineînțeles, țara noastră – printre multe altele din Europa. Pentru asta, a lansat recent niște modele noi, care se încadrează în segmente diferite, cum ar fi SUV-urile de lux și de dimensiuni medii. Dar nu s-a oprit aici. BYD a declarat război mașinilor pe benzină și a introdus cele mai ieftine EV-uri pe care le-a produs vreodată.
Anul trecut, BYD a lansat Qin Plus Champion Edition, o mașină electrică care costă doar 13 900 de dolari. Asta e un preț de nimic pe piața EV-urilor, la fel ca al unei mașini cu combustibil fosil. BYD crede că noile modele vor face diferența dintre cele două tipuri de mașini să dispară în curând, așa cum era acum câțiva ani.
Urmărește-ne și pe Google News