Facebook se pregătește să aducă o schimbare majoră în modul în care utilizatorii interacționează cu platforma, prin implementarea unui algoritm avansat de inteligență artificială.
Conform celor relatate de Engadget, Tom Alison de la Facebook a dezvăluit în cadrul unei conferințe de tehnologie că News Feed-ul și Grupurile vor beneficia de un nou sistem de recomandare AI. Această inițiativă vine în contextul în care Facebook încearcă să își consolideze poziția în fața rivalului TikTok, care domină segmentul videoclipurilor verticale.
Primele rezultate ale implementării AI sunt promițătoare, arătând o creștere de 8-10% a timpului petrecut de utilizatori vizionând Reels. Acest progres indică faptul că noua tehnologie învață și se adaptează mult mai eficient decât predecesorul său.
Pentru utilizatori, aceasta înseamnă că vor primi recomandări de conținut mai relevante și mai personalizate, adaptate intereselor lor, pe toate interfețele Facebook care includ videoclipuri.
Deși această inovație promite să crească numărul de vizualizări și, implicit, expunerea la reclame, există și un revers al medaliei: utilizatorii ar putea petrece și mai mult timp în fața ecranelor. Momentan, nu există o dată concretă pentru când noul algoritm AI va fi extins și la alte secțiuni ale site-ului, în afara de Reels.
Urmărește-ne și pe Google News