Sony a prezentat la CES 2024 o nouă cască de realitate mixtă, care combină funcțiile de realitate augmentată și virtuală. Casca, care nu are încă un nume oficial, este similară cu PlayStation VR2, dar are ca scop principal “crearea de conținut spațial”, adică proiectarea de modele 3D în timp real. Casca se adresează în special profesioniștilor 3D, oferindu-le o “experiență vizuală clară” și o “interacțiune intuitivă”, a declarat Kenichiro Yoshida, CEO-ul Sony.
Casca XR de la Sony este dotată cu două microdisplay-uri OLED 4K, care oferă o imagine de înaltă calitate și un câmp larg de vizibilitate. Casca este alimentată de platforma Snapdragon XR2+ Gen 2 de la Qualcomm, care permite “urmărirea utilizatorului și a spațiului”, adică recunoașterea mișcărilor și a mediului înconjurător. Casca este un sistem autonom, care nu necesită un computer sau o consolă pentru a funcționa, dar poate fi conectată la acestea pentru a juca jocuri VR.
Casca are, de asemenea, o funcție de “transparență video”, care permite utilizatorilor să vadă prin casca și să interacționeze cu lumea reală. Casca are șase camere și senzori, care captează informații despre spațiul și obiectele din jur. Controlerele cascai permit utilizatorilor să manipuleze obiecte 3D cu ușurință. Casca este ergonomică și confortabilă, având un centru de greutate echilibrat și o secțiune de afișare pliabilă.
Casca XR de la Sony nu este concepută pentru a concura cu Vision Pro de la Apple, care este mai orientată spre consumatori și divertisment. Casca Sony este mai degrabă un instrument creativ, asemănător cu HoloLens de la Microsoft, care vizează piața profesioniștilor 3D. Sony a anunțat că va lansa casca pe piață în cursul anului 2024.
Urmărește-ne și pe Google News