Amazon reduce serios numărul de produse cu marcă proprie pe care le oferă pe piața sa.
Gigantul de retail plănuiește să elimine 27 dintre cele 30 de mărci proprii de îmbrăcăminte, în încercarea de a reduce costurile și de a se apăra de investigațiile antitrust, potrivit unui raport publicat în The Wall Street Journal.
De-a lungul anilor, compania a creat zeci de mărci private în diverse divizii, majoritatea dintre acestea funcționând fără brandul Amazon, precum Solimo, Wag și Mama Bear. Cu toate acestea, odată cu aceste reduceri, compania va rămâne cu doar trei mărci private de îmbrăcăminte – Amazon Essentials, Amazon Collection și Amazon Aware.
În plus, WSJ notează că gigantul renunță și la unele dintre mărcile proprii de mobilier, inclusiv Rivet și Stone & Beam. Surse apropiate situației au declarat pentru WSJ că societatea va continua să vândă produse de la mărcile acum dispărute până când acestea vor fi epuizate. În 2020, compania a oferit la vânzare 243.000 de produse sub mai mult de 45 de mărci diferite asociate cu compania.
Decizia Amazon de a-și raționaliza afacerea cu mărci proprii vine pe fondul unui potențial proces antitrust intentat de Comisia Federală pentru Comerț. În timp ce Politico a raportat luna trecută că instanța pregătește un proces împotriva companiei, WSJ relatează că reprezentanții companiei sunt așteptați să se întâlnească cu agenția săptămâna viitoare într-o „întâlnire finală”.
Produsele de marcă proprie ale gigantului de retail ar putea rămâne o țintă a controlului de reglementare, deoarece compania a fost acuzată că a folosit datele furnizorilor terți pentru a-și crea propriile produse care concurează cu alte mărci în 2020. Anul trecut, WSJ a relatat că firma lui Jeff Bezos a început să reducă numărul de produse proprii pe care le vinde pentru a ușura presiunea de reglementare
Urmărește-ne și pe Google News