Akio Toyoda, nepotul fondatorului Toyota, a atacat din nou mașinile electrice, iar cifrele îl confirmă. Akio Toyoda a fost întotdeauna sceptic în ceea ce privește mașinile electrice ca fiind singura soluție pentru mobilitatea viitoare pe patru roți. Președintele consiliului de administrație al Toyota a răbufnit din nou în ultimele zile în privința acestora. Cuvintele sale au stârnit o dezbatere serioasă în lumea auto. Nepotul fondatorului gigantului japonez a subliniat că scăderea cererii arată perfect că mașinile electrice nu sunt singura cale posibilă și de conceput, ci doar să ne gândim la hibrizi – pentru care cererea este mai mare ca niciodată – și la hidrogen.
Scăderea cererii pentru mașinile electrice confirmă faptul că, în ciuda publicității mieroase, oamenii se tem de mașinile electrice. Scăderea cererii înseamnă că atât GM, cât și Ford vor decide în curând dacă vor reduce sau nu producția de pick-up-uri electrice. Există mai multe modalități de a urca pe muntele neutralității CO2, spune Toyoda: „Dacă regulile sunt scrise pe motive ideologice, consumatorii, oamenii normali, sunt cei care suferă cel mai mult”.
Potrivit Handelsblatt, și gigantul german Volkswagen a recunoscut recent că „se confruntă cu probleme de cerere pentru modelele sale electrice în Germania”. Comenzile sunt cu mult sub ținta anuală planificată pentru întreaga serie: ID.3, ID.4, ID.5 și ID. Buzz. Se pare că atât factorii de decizie politică, cât și fabricile au calculat greșit când vine vorba de mașini electrice. Din nefericire, prețurile energiei sunt ridicate în multe locuri, punctele de încărcare sunt rare, încărcarea la domiciliu este problematică, iar autonomia este scurtă, astfel încât puțini sunt cei care optează pentru mașinile reîncărcabile.
Toyoda spune că mai există un alt aspect care trebuie luat în considerare, și anume sustenabilitatea tehnologiei. Nu se iau în considerare emisiile de carbon rezultate din generarea de electricitate și nici costurile sociale ale tranziției energetice. În acest context, Toyoda a subliniat că Japonia s-ar confrunta cu o pană de curent dacă întregul parc auto ar fi convertit la electricitate, ceea ce ar necesita miliarde de dolari în infrastructură. El estimează că vor fi necesare aproximativ 450 de miliarde de euro pentru a construi rețeaua în mod corespunzător.
Atunci când politicienii spun ‘scăpați de toate mașinile pe benzină’, înțeleg ei ce înseamnă asta?
a întrebat omul de afaceri japonez.
Urmărește-ne și pe Google News