Jules Chéret – Părintele Artei Afișului și Maestrul Seriei „Maestrii Afiselor
Introducere:
- Datorită atmosferei boeme din Paris și Belle Époque, afișele artistice ale multor pictori francezi au devenit trompeta cabaretelor și a saloanelor unde arta și petrecerea se întâlneau.
- Jules Chéret este considerat părintele artei afișului, grafica sa fiind influențată de rococo și baroc.
Litografia și cromolitografia, motoarele artei afișului
- Litografia și apoi cromolitografia au reprezentat motorul apariției artei afișului
- Înființarea unei litografii de către Jules Chéret la Paris, în 1866, a condus la dezvoltarea acestui gen de comunicare cu publicul
- Popularitatea afișului a crescut enorm dupa 1884, cu prilejul unor mari expoziții parisiene
Seria „Maestrii Afiselor” de Jules Chéret
- Jules Chéret a realizat seria memorabilă de lucrări intitulată „Maestrii Afiselor” (1895-1990)
- Posterele din acea perioadă au condus la formarea unor importante grupuri de artiști ai peniței și culorilor
- Théophile Alexandre Steinlen, unul dintre cei mai entuziaști artiști ai boemei din Montmartre, este unul dintre cei mai renumiți artiști ai seriei „Maestrii Afiselor”
Cabaretul „Pisica Neagră” – epicentrul boemei și al artei
- Cabaretul „Pisica Neagră” din Montmartre a devenit renumit datorită artistului Théophile Alexandre Steinlen
- Prin manifestările artistice desfășurate în acest local au plecat mai multe nume mari ale unor curente artistice și literare
- „Pisica Neagră” a devenit cel mai renumit cabaret din întreaga lume și era populat de nume ilustre ale intelectualității franceze, precum Paul Verlaine și Claude Debussy
Concluzie:
- Jules Chéret a devenit părintele artei afișului prin realizarea seriei „Maestrii Afiselor”
Urmărește-ne și pe Google News